Jag har en liten fråga angående vapens kvalitetbonus. Jag undrar vad som är max rekommenderade nivå på kvalitén? Varför jag frågar, är pga om en karaktär tar högt på vapensmide (typ 22) och gör vapen efter vapen och har sådan tur att denne rullar 20 + 20 + rätt högt igen, men kanske inte 20, låt oss säga 10. Sådana här slag händer ju ibland, oftas i strid med följden att målet dör...
Det skulle innebära att personen tillverkar ett vapen med kvalité 31... (22+20+20+10, drar av 25 för kvalité 22, delar resten med 5 och avrundar nedåt = 9 extra i kvalité som läggs till grunden 22, vilket blir 31, detta om jag fattat rätt på s.32 i regelboken).
31 är ju rätt bra, ger +11 i bonus, så om någon vet hur man ska göra här, låta en sådan sak få finnas till i världen eller ska man införa ett maxvärde, typ max 25 i kvalité, eller 28?
Finns ju ett äventyr där man kan få en fin revolver av en trevlig prick... Den revolvern har kvalité 30, men en spelare kan ju faktiskt har tur och få till ett riktigt praktslag och tillverka en värre grej än hin håle själv
Tacksam för idéer, tips och funderingar.
Det skulle innebära att personen tillverkar ett vapen med kvalité 31... (22+20+20+10, drar av 25 för kvalité 22, delar resten med 5 och avrundar nedåt = 9 extra i kvalité som läggs till grunden 22, vilket blir 31, detta om jag fattat rätt på s.32 i regelboken).
31 är ju rätt bra, ger +11 i bonus, så om någon vet hur man ska göra här, låta en sådan sak få finnas till i världen eller ska man införa ett maxvärde, typ max 25 i kvalité, eller 28?
Finns ju ett äventyr där man kan få en fin revolver av en trevlig prick... Den revolvern har kvalité 30, men en spelare kan ju faktiskt har tur och få till ett riktigt praktslag och tillverka en värre grej än hin håle själv
Tacksam för idéer, tips och funderingar.