Nekromanti Vapens storlek

Blasphemy

Swashbuckler
Oj oj... tittade i nya Codex på riotminds arketyper och har en liten fråga. Hur stora är vapnen i nya Darkar och Demoner. Det verkar nästan vara Mutant Chronicles stuk på dem. Tänkte på Arketypen/Spelledarpersonen Rustan Dnekald. Där står det att han är beväpnad med ett kortsvärd. Är det ett kortsvärd som han poserar med på bilden så undrar jag lite smått hur stort ett slagsvärd är.. Och tänk bara på hur jättelika tvåhandssvärd måste vara.

Nåväl... Nu var detta inlägg väldigt sarkastiskt.. Jag är helt enkelt en elak människa.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna

Magnus Malmberg

Veteran
Hallå Blasphemy

Jag märker att du endast tittade i det nya nummret av Codex : )
Om du hade läst lite om Rustan hade du kunnat notera hans utrustning. Där står det att han bär på det cerimonella silversvärdet som alla silverbryckar mottager då de kliver in i det högsta prästerskapet...
Detta svärd är alltså endast till för syns skull, för att inge makt.. sedan vet ju alla att ett svärd helt i silver inte håller lika bra som sina kusiner i metall..

Men men... hoppas att du gillade bilderna av P.Bonner

Magnus

Blasphemy

Swashbuckler
Ja ja det är på detta sätt.. Förklarar ju en hel del faktiskt. Hade missat den biten.. Eller rättare sagt inte tänkt på den. Men visst är bilderna av Bonner okey. Han har verkligen en unik stil. Kanske inte riktigt min favorit när det gäller olika proportioner på människokroppen men man märker sannerligen att han lägger ned mycket arbeta på sina verk.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna

Mutant

Warrior
och det väger mer, alltså J*vligt tungt (NT)

-NO TEXT!!!!

First i was blind, now i can see.