Nekromanti Var början man???

Olle Linge

Snigel
Re: Var man vill?

Jag tycker verkligen du ska tanka over om du verkligen behover gora en ny varld, for det later precis som om kommer gora en varld som med storsta sannolikhet redan finns. Jag sager inte det har fort att vara taskig forstas, men om du vill ha en rolig varld som har arlver, orcer och dvargar, varfor inte ta en som redan finns och pilla lite med den sa att du far med dina fina ideer? Jag tror du far roligare for den tid du lagger ned om du gor sa. Alternativt tycker jag du kan ga pa Selethils linje och gora nagot unikt med de raserna som du sjalv har hittat pa. En annan sak du borde fundera over ar om det verkligen ar vart att gora en varld som bara dina kompisar tycker om? Om du inte sjalv tycker att det ar bra ar chansen liten att nagon annan tycker det. Dessutom ar det ju inte sa roligt att jobba pa ett projekt man inte tror pa helt ut.

Ursakta det engelska tangentbordet

DODswe4

Hero

kanske finns men itne som jag ahr lagt up den förmodligen. Jag vill göra en egen värld mest därför att det är kul.

Dimfrost

Special Circumstances

Det är helt rätt inställning, faktiskt. Ingen kan förvänta sig att skapa ett mästerverk om man aldrig har gjort ett rollspel förut. Det gäller att pröva sig fram, och bit för bit lära sig hur man bör göra. Vem vet, kanske lyckas du få dina spelare att inse att man inte måste ha standardraserna i fantasy, om du gradvis styr in dem på annorlunda äventyr. Sedan kan du modifiera ditt spel lite i taget, tills du hittat något du trivs med. Man behöver inte sikta på det perfekta rollspelet direkt; "ett kul rollspel" kan vara ett fullt tillräckligt mål i början.

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Re: D6/BRP

Det beror ju helt på vad man ska ha spelet till. Om man vill spela sprakande matinéaction så kan det passa bra att rollpersonerna är Hjältar med stort H, som räddar världen före frukost, och då känns det helt rätt att de har bra grundchanser i det mesta (förutom akilleshälen, förstås. Glöm aldrig den). Därför måste man tänka på vad man vill ha reglerna till, och inte bara vilka som är bäst i allmänhet. Detta är oftast omöjligt att säga.

/Dimfrost

DODswe4

Hero

Tackar. Jag ska göra så gott jag kan sen får vi se hur det går. Men tid det kommer det i alla fall att ta. Man kan nog göra om det senare, jag menar det man var missnöjd med.

DODswe4

Hero
Re: D6/BRP

Reglerna fyller olika system. ja jo det är iof sant. Mycket sant faktiskt. Aja jag gillar BRP kanske för att det är det jag fattade bäst.

Johan K

Gammal & dryg
hugget som stucket...

Tjaaa, för min del så skulle jag nog börja med själva världen.. Känns som det är skönt att ha något att utgå ifrån & sedan arbeta sig igenom hela systemet med att skapa regler & sådant...

/ Johan K, som har slappat ihop totalt...