Nekromanti Var blir alla rollspel av?

Eta Cassiopea

Veteran
För några månader sedan var jag inne på detta forum och snokade. En himla massa rollspel var på gång av olika diverse kreativitörer (finns det ordet?). Nu några månader senare så har jag inte sett skymten av dem...

...var blir alla rollspel av. Slutar ni med att skriva, lagt det på hyllan eller är ni kanske klara men ej har gjort reklam nog för det?!?

Var och en av rollspelsskaparna kan ju här svara för sig själva.

Det hade varit kul att få en sammanfattning av de rollspel som är på "g", lite om tanken och hur långt gånget projektet har kommit. Själv så går mitt eget projekt segare än fruset tuggumi, kanske p.g.a. jag är ensam om ett jätteprojekt...

Mvh Tobbe

Tarill

Warrior
Kör ensam på ett hyfsat stort projek och är här ganska mycket för att få mer stuff till det...och lite övrig feedback...

zuntona

Swordsman
Mitt har varit på gång i bra tag men först den senare månaden jag har jobbat på det. Har inte kommit långt har grundregler men inte så mycket mer. Några länder med historia och några nya raser. Risken är ganska stor dock att jag inte orkar sprida det när det blir klart.

Snow

Swashbuckler
Mitt rollspel Amalgea går bara framåt (även om de senaste veckorna varit lite sega").
Tanken är att släppa en spelledarebok på ca 70 sidor (den är klar så när som på några detaljer som korrläsning) en spelarbok på ungefär 40 sidor (halvklar) samt ett regelhäfte (som är mitt generella spelsystem Ratio på 60 sidor vilket är helt klart.)

Tidsplanen är att det nog tar ett par månader till...

Besök gärna länken i min signatur. Hemsidan har precis bytt stil och det finns en hel del att läsa. Kort kan sägas att Amalgea är ett sci-fi-rollspel på en planet med supersnabb evolution.

Krille

Super Moderator
"En himla massa rollspel var på gång av olika diverse kreativitörer (finns det ordet?). Nu några månader senare så har jag inte sett skymten av dem...

...var blir alla rollspel av. Slutar ni med att skriva, lagt det på hyllan eller är ni kanske klara men ej har gjort reklam nog för det?!?"

Det är mycket, mycket enkelt: det tar tid att skriva rollspel. Min gissning är att de flesta inte är färdiga med sina projekt.

Eta Cassiopea

Veteran
Gick in på din bifogade sida och läste presentationen! Rolig ide! Du ska vara glad att du har en planet att skriva om... jag har ca 20 solsystem inklusive jorden... :gremsmirk:

Vindhand

Myrmidon
Jag använder dem själv! Mhuahahaha!

Mina olika skapelser har historiskt sett dött av att jag kommit på vad jag anser är bättre idéer. T.ex. hade jag en helt spelbar beta för några år sedan och jag speltestade den även under en kampanj (10-20 möten gissar jag). Därefter kom jag på en del förbättringar. Förbättringarna ledde till slut till att jag började om från början.
Detta händer litet då och då i mitt spelförfattande. Eftersom jag inte har någon deadline eller några krav på mig annat än mina egna kan jag ta mig tid att göra det optimala spelet (för mig). Att det aldrig blir färdigt är ett mindre problem med tanke på hur kul jag har i skapandet och speltesterna :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Vart tog den stygga lilla loppan vägen...

Så fort jag får lite ledigt eller något tror jag att det fullkomligen kommer ryka om CCC-gruppen och hela skiten bli färdigt i ett nafs. Jäpp. Så kommer det säkert bli.

Mina andra projekt är så trögflytande att de inte lär bli klara förrän jag har hittat en hårfärg som jag passar i. (Någonstans finns det en rödbrun nyans som jag kommer se ball ut i. Det bara måste det!)

Fast jag tycker det är så kul att bara hitta på, så något egentligt behov av att bli färdig har jag inte direkt.

/Riz

Snow

Swashbuckler
Re: Vart tog den stygga lilla loppan vägen...

iallfall jag väntar ganska spänt på det där brädspelet där man skulle göra olika resor från ett värdshus och spöa monster :)

Snow

Swashbuckler
Oj, det låter mycket... tänk på att folk skall orka läsa det också :gremwink:

Rising

Vila i frid
Demonkungens Torn...

Tja, jag ligger lite nere med det projektet, eftersom jag stött på en del problem som enbart kan lösas med snilleblixtar, och sådana kommer som sagt när de kommer.

Dels har jag tvingats överge idén med fasta uppdragskort då jag räknade fram att det skulle behövas på tok för många sådana för att spelet skulle bli genomförbart. På något vis skall man istället kombinera ihop kort för att få sig ett uppdrag, men jag får inte riktigt till det så att det ändå blir personligt och häftigt. Sedan vill jag på något vis att spelare på ett aktivt sätt skall kunna hjälpa/motverka varandra, och detaljerna kring detta är oklara för tillfället.

Men håll ut. Förr eller senare (förmodligen senare) har jag något som kan provspelas. Pråmiss.

/Rising

UnConnected

Veteran
Re: Demonkungens Torn...

Låter bra att du inte övergett projketet helt!

De inledande tankarna som du hade om det verkade mycket bra! Och det är alltid lite kul med fler och fler spel i den ständigt växande spel hylland..särskilt då välgjorda hemmasnickerier.

entomophobiac

Low Prep High Play
Bra fråga.

Jikes.... ska jag sammanfatta alla mina projekt? Låter farligt...

1) Störst, mest omfattande och det jag är mest stolt över: The Dark Spire. Hemsidan är inte klar, annars hade världen överösts av reklam för länge sedan.

Koncept: Det är krig mellan gudarna. Den ena delen, de fallna, försöker krossa den balans som håller världens samman samtidigt som den andra delen, de trogna, gör allt de kan för att stoppa dem.

Mitt i detta finns den verkliga värld som de faktiskt bestrider. Här vet nästan ingen om vad som egentligen händer utan de lever sina liv glatt omedvetna om den konflikten.

Själva spelandet har oftast varit mycket jordnära, med politiska konflikter och annat i en medeltida värld, men då och då kommer något övernaturligt med i bilden och skräck blir vad spelet handlar om...

Finns en preview bakom lucka ett i 2001 års julkalender.

2) Grail. Ganska stort. Långt ifrån färdigt. Episk fantasy kampanj i renässans miljö med massor av svart humor, action och hjältemod.

Hänvisar till www.grailrpg.tk för den som vill läsa mer.

3) Borderline. Ännu så länge i ett tidigt stadium, men det går stadigt framåt. Krigsprojekt som för tillfället närmar sig regeltest-stadiet. Kommer finnas en kampanj med individuella scenarier (Turmoil) på spelets hemsida, www.border.tk, samt möjligheten att själv anmäla sig till projektet för den som vill.

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: Jag använder dem själv! Mhuahahaha!

Förbättringarna ledde till slut till att jag började om från början.

Känner igen det där. Det största av mina projekt har ombearbetats i nästan sex års tid. Dock ganska humoristiskt att läsa de gamla versionerna.

Problemet är - kommer det vara lika humoristiskt att läsa det jag nu skriver om fem-sex år?

Eta Cassiopea

Veteran
Orka läsa!!! Ha... finns inget bättre än att gå och lägga sig och läsa världsböcker eller regelböcker... (då man efter 15 minuter går upp igen, slår på datan och börjar skriva)

Visst är man alltid mest kreativ på kvällen... ibland hiskeligt sent mellan 23.00 till 02.00 snåret... =)

Eta Cassiopea

Veteran
Jo kanske på mitt eget rollspel... men jag hoppas verkligen inte att alla andras rollspel går lika segt...

...det segaste jag kan komma på är faktiskt glas!

Glas är flytande!

Sodivra

Champion
Hamon har legat på paus i någon vecka eller två, för att jag skulle kunna arbeta klart på ett stort scenario.. Nu ska jag bara prioritera skoltidningen lite, och sedan ska jag prioritera Hamon igen.

Jag är nog tillräckligt nöjd med det nu för att jag ska spela med reglerna. Så dom får figurera i "Lilla staden vid berget", kampanjen på gång... Då kan man ju säga att jag har ett halvt rollspel. :gremsmile: (Regler, inte värld.)