Nekromanti Var finns det mer Neotech action?

Jag menar, finns det ingen bra webbplats för Neotech med flera sådana här texter. Jag har hittat ett fåtal bara, kanske inte finns många fler.

Han såg sin fiende vid trappan. Två av vetenskapsmännen hade han skjutit direkt, men tre satt nu fastbundna. Saken var den att han hade sett honom men hans antagonist hade redan dragit sitt vapen, hans egna satt i hölstret innanför jackan. Han drog det och kastade sig bakom en av missilerna. Två skott missade. Nu bestämde han sig, han reste sig upp och skulle skjuta när han hörde uttalandet på ryska som han visste vad det betydde, även om han inte flrstod innebörden av uttalen. Idioten i trappan hade skjutit tre skott och ett hade träffat kontrollerna. Nu isolerades stationen och snart skulle allt vara borta. Han bestämde sig för att istället springa mot dörren.

Mördaren som stod vid trappan hade backat, men såg nu mannen ur säkerhetspersonalen springa mot dörrarna. Han visste att han aldrig skulle hinna mot dörrarna själv, men mannen därnere kunde ta sig ut. Bara för att han tyckte det var så roligt så bestämde han sig för att skjuta honom. Han siktade och skjötett första skott, som dessvärre missade och det blixtrade till i golvet...

...han hoppade till men fortsatte mot dörrarna. Han var så nära, bara två sekunder till... Men det var för sent då dörrarna stängdes framför hans ögon och han slog in i dörren. Han vände sig istället om och hann precis se sin motståndare i ögonen innan han hörde inomhusekot av ett skott och han kände smärtan i knät. Det gjorde ont men han siktade ändå med sitt vapen och tryckte av. Det var då det mest oförutsedda skedde. En man som inte stått där i ögonblicket innan kom ut från ett gömställe bakom en av missilerna och fick skottet från vapnet rakt igenom tinningen. Döden var omedelbar.

De två männen såg varandra nu. Ögonblicket var laddat, och vakten hade nästan glömt forskaren han just skjutit. Men alla tankar slängdes istället åt sidan då det bara fanns en sak att göra. Skotten hördes över hela rummet. Skottlossningen varade i 7,46 sekunder och totalt avlossades sju skott. Sen tystnade det och mördaren låg på trappan med ett stort blödande sår i bröstet. Vakten gick mot trappan. Han visste att han skulle dö, det var bara ett par sekunder tills anläggningen skulle flyga i luften. Han tänkte inte ens på hur han hade stationerats där, utan tänkte fortfarande på mördaren som nu låg framför honom. Han hade gått uppför trappan med ett enda mål: Att avsluta jobbet. Nu hördes ytterligare ett skott från trappan. De sista orden på ryska hördes i högtalarna, sedan kom infernot...

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

MidNight

Swordsman
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
No Offence..

Men var i hela friden fick du tag på det här? Jag behöver inte mer än ögna igenom det för att mina korrigerings-gener ska få frispel.. /images/icons/tongue.gif

"finns det ingen bra webbplats för Neotech med flera sådana här texter."

Jag vet inte om någon särskilt webbplats för "Neotech-fiction", men jag vet att jag gärna skulle vilja se lite mer short-stories i en rad spel, mest för att greppa känslan, eventuell plot och kanske några generella äventyrsuppslag. Vill du så kan jag skriva ihop ett par kortare "actionstycken" på nolltid..

"Skottlossningen varade i 7,46 sekunder"

- Kunde inte ha varit lite exaktare? /images/icons/wink.gif

//MiDKRiTISK. - som sitter och gör ett 5-veckors arbete åt en kompis.

Ojsan

Action är nog helt fel ord. Det här var en liten dramatisering av ett av våra spelmöten (när vi testade stridssystemet, det var egentligen inte så här). Nej jag menar inte texter som den jag skrev utan noveller. Den som en annan kille skrev här nedanför var rätt bra. Men noveller helt enkelt. Och javisst: Jag hittade den inte, jag skrev den men jag syftade faktiskt inte på den texten när jag pratade om fler texter på internet.

Big Marco

Läskig
Re: Test av stridssystem

Så, vad är bra och dåligt med N2:s stridssystem?

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Zaiber

Veteran

En sak som är rätt så kul faktiskt.

Jag och några kompisar satt och spelade början på Operation Mangala förra helgen. En av spelarna hade gjort en fixare/charmör. Styrkan låg på 8 vilket kanske inte är direkt imponerande.

Dock så hade han fått fördelen "stålnäve", eller vad den nu kallas, som ger OB2T6 extra i skada. Bara för att det var en så knäpp fördel på just den rollpersonen att det säkerligen skulle bli roligt. Nåja, i vilket fall...

Rollpersonerna skulle få göra lite kampsport i början med hjälp av kommandoträning. Fighten börjar, motståndaren drar en spark och slänger en näve. Lite skada här och där.

RP slår till, träffar i bröstet och gör den vanliga, T+Ingening S+Ännu mindre, töntskadan.

Sedan nästa ruda så får RPn in en träff som träffar motståndarens huvud. En extraskada blev det, som satte sig rakt på käken. S+16, det är ganska extremt faktiskt. Fast om man tänker på det så är käken rätt så känslig

Motsåndaren gick i däck efter andra rundan. Inte ens Tyson är så snabb. Ska också betänkas att RPn hade en STY på 8.

Alla runt bordet skrattade gott, fram tills dess att jag sköt honom i huvudet som hämnd.

Slutsumman av det hela är att närstridsreglerna i Neotech är underbara och kommer att bli ännu bättre i och med Offensiv. Bara man ändrar reglerna för blockering vill säga

Zaiber - Religion är coolt.

MidNight

Swordsman
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Mea Culpa.

Hängde inte riktigt med i vad du menade i öppningsinlägget, så 'kritiken' kanske blev lite väl stingslig.. Sorry. /images/icons/crazy.gif

Om jag fattat saken rätt är det alltså stämningsnoveller du är ute efter; något man kan hämta inspiration och uppslag ifrån (precis det jag skrev att jag också ville se..).
Jag tänker faktiskt inte anta din utmaning; det är sent, jag är oinspirerad, jag har skolarbete att göra och en filmsvit på 9h att se (dessutom kommer jag inte på fler dåliga ursäkter /images/icons/wink.gif). Ska jag skriva en 'stämningsnovell' (vilket jag gärna gör, om du är intresserad) så får det bli när jag har lite tid över och hjärnan inställd på Neotech (stämningsmässigt alltså, den ligger i vanliga fall på Kult-stämning.. /images/icons/wink.gif)

//MiD[K]NiGHT. - är det inte egentligen 'neotech' och 'Neogames'?

smaffy

Hero
huhuj.. ni har säkert läst dethär redan men..
på <A HREF="http://home.swipnet.se/smaffy" target="_new">http://home.swipnet.se/smaffy</A> finns det (ett just nu.. men snart fler) äventyr och (massor av _stora_) noveller.. dessutom kan ni lära er att kåda maskinkåd =o)

umm.. sedan finns det juh www.nogo.nu.. och på nogo-sajten finns det en liten webring som leder till ett par andra sånna neotechsidor.. men det är faktiskt lite svältfött på neotech-sidor på nätet!!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Det är bra då det är så realistiskt men ändå snabbt.
Sen har det inga nackdelar som skiljer sig från andra rollspel egentligen. Det är bara det att alla rollspels system har eventuella buggar som man måste få hjälp med (som jag nu fått på forumet).

Zaiber

Veteran
Re: Test av stridssystem [OT]

Jo, man ska akta sig väldigt noga för att skada mina SLPs.

Zaiber - Religion är coolt.