Nekromanti Var finns skräcken i Vampire?

Troberg

Sinister eater
Re: Otranto

Vaddå? En jättelik hjälm som faller från himlen! menar du att du inte köper att det är en symbol för det kvinnliga könet?
Skitsnack. Det vet väl alla att en jättehjäm är en symbol för ett jätteollon... :gremshocked: :gremgrin:

Insignia

Swashbuckler

"Det vet väl alla att en jättehjäm är en symbol för ett jätteollon"

Faderns kastrationsångest har alltså ett starkt samband med homofobi :gremshocked:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Teori utan praktik är tråkigt

"Jag håller inte med. Det känns lite som att säga att 'musik är en känsla, inte en massa onödig teori'. Du måste kunna teorin för att göra bra skräck, precis som allt annat. Kunskap, inte romantiserade föreställningar, ger en bra skräcksession."

Visst är teorin ett nödvändigt inslag. Problemet är bara att den har diskuterats sönder och samman här på forumet. Därför vill jag sätta fokuset på någon annan del av ämnet skräck.

Ghoulz

Swordsman

en jättehjäm är en symbol för ett jätteollon

Fast i det här fallet var det en jättehjälm med en jättehjälmbuske. Jag tror det var busken som avgjorde tolkningen.

Troberg

Sinister eater

Fast i det här fallet var det en jättehjälm med en jättehjälmbuske. Jag tror det var busken som avgjorde tolkningen.
Fast vad kan en kaskad ovanpå hjälmen symbolisera?

Face it, hjälmar är fallossymboler. Titta bara på tyskarna under andra världskriget, de var ju en enda samling vandrande penisar. Titta på kravallpoliser (och vad tror du batongen som de greppar i ett fast grepp symboliserar?).

Irratic

Veteran

Det här är en kaskad på en hjälm... se fil.
dessutom börjar jag misstänka att Troberg är i stort behov av stock, stor härlig ådrig stock.... eller nåt som passar hans läggning mer kanske får som en sann spelare av D & d med skruvadregler.

Troberg

Sinister eater

dessutom börjar jag misstänka att Troberg är i stort behov av stock, stor härlig ådrig stock.... eller nåt som passar hans läggning mer kanske får som en sann spelare av D & d med skruvadregler.
Det var kul till en gräns, men nu räcker det.

Snurgla

Veteran
Re: Teori utan praktik är tråkigt

Okej, men människor behöver kanske diskutera den tekniska biten också? Man kanske kan ha den andra biten i andra trådar?

Troberg

Sinister eater
Re: hjälm prydnad

tittade du på filen?????
Japp, men den diskussionen har knappast allmänintresse och bör kanske tas via privata meddelanden. Iofs inte så stor mening med det heller just nu, eftersom jag lämnar landet och inte kommer att ha tillgång till internet på ett tag.

Jocke

Man med skägg
Re: Nja...

framför allt var vattengrejen förekommande när man inte "fick" visa sex på film.

Klon

Hero
Re: Hallå där!

Kan det inte vara skrämmande att inte veta vem som är "god" eller "ond" vara skrämmande i sig?