Olle Linge
Snigel
Nu är jag med, tror jag
En fotnot: Jag har märkt att det är extremt mycket lättare att förklara Nyx muntligt och visa hur det fungerar, jämfört med hur det är att läsa det. Det har jag inte upplevt tidigare och jag är rätt säker på att det har med konfliktskalan att göra. Ett knivigt pedagogiskt problem.
Okej. Du menar att du använder "krånglighet" i betydelsen "så lång tid det tar att förklara systemet för en nybörjare, efter att man själv först förstått systemet", eller? Så har jag inte tänkt tidigare, men det är förstås intressant med tanke på att spelledaren oftast är den som förklarar systemet. Å andra sidan tycker jag inte att det är det viktigaste, eftersom om spelledaren redan bestämt sig för att vilja använda systemet, tror jag att det är enkelt att styrka det i regelförklaringen.jag räknar med hur lång tid det tar för mig at förklara Oktoberlandets system för en n00b jämfört med Nyx. Sorry, jag uppfattar Nyx som krångligare. Inte sämre alltså, men mer krävande.
En fotnot: Jag har märkt att det är extremt mycket lättare att förklara Nyx muntligt och visa hur det fungerar, jämfört med hur det är att läsa det. Det har jag inte upplevt tidigare och jag är rätt säker på att det har med konfliktskalan att göra. Ett knivigt pedagogiskt problem.