Rickard
Urverk speldesign
Jag sitter och plöjer igenom Runequest som jag ropade in på förra GothConauktionen och mycket utav mina husregler ser ut som Runequest (fast deras är, skam att säga, bättre).. Spelet gjordes 1993 och det har saker som strömlinjeformade regler, tips på hur man kan spela fisktank och det märks verkligen att skaparna har använt sina egna produkter och tänkt ut snillrika lösningar..
Ska vi kolla på DoD då.. Tja, det förändrades ganska kraftigt till en början i och med EDD och sedan kom 91:an och sedan Chronopia som ändrade(/förbättrade) 91:an.... och så DoD6, vars regler jag faktiskt inte ens vill ta i med tång.. Det är en blandning mellan alla de andra versionerna och som... ja... Det funkar säkert om man inte är kräsen och/eller spelat rollspel i 1 år..
Varför är regelsystemet till Sveriges största rollspel.... blaj?! Hade jag börjat spela RQ istället för DoD så hade jag aldrig gjort en sådan här stor förändring.. Systemet är ju... innovativt.. För att vara så gammalt.. Dussinet år gammalt!
/Han som fick massvis av regelidéer till sitt magisystem medan han läste igenom magikapitlet till RQ
Ska vi kolla på DoD då.. Tja, det förändrades ganska kraftigt till en början i och med EDD och sedan kom 91:an och sedan Chronopia som ändrade(/förbättrade) 91:an.... och så DoD6, vars regler jag faktiskt inte ens vill ta i med tång.. Det är en blandning mellan alla de andra versionerna och som... ja... Det funkar säkert om man inte är kräsen och/eller spelat rollspel i 1 år..
Varför är regelsystemet till Sveriges största rollspel.... blaj?! Hade jag börjat spela RQ istället för DoD så hade jag aldrig gjort en sådan här stor förändring.. Systemet är ju... innovativt.. För att vara så gammalt.. Dussinet år gammalt!
/Han som fick massvis av regelidéer till sitt magisystem medan han läste igenom magikapitlet till RQ