Nekromanti Var har du mönstrat på? (YAQ)

Johan K

Gammal & dryg
Jag hade fått välja mellan SG-1 (from Stargate) eller Serenity (from Firefly).
Frågan är nu bara hur jag skall välja mellan dessa 2... :gremconfused: :gremwink:

Balderk

Swashbuckler
Galactica

Precis vad jag ville!

You scored as Galactica (from Battlestar: Galactica).

You are leery of your surroundings, and with good reason. Anyone could be a cylon. But you have close friends and you know they would never hurt you. Now if only the damn XO would stop drinking.

/Balderk

Ändrade lite shit.

Nightowl

Champion
DeBracy är SUSPEKT...

Det var bara han som blev Ramirez också. Jag tycker vi binder honom och låser in honom i förrådet medan vi listar ut om han är en utomjording som infiltrerat skeppet! :gremooo:

Erik

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: DeBracy är SUSPEKT...

Det var bara han som blev Ramirez också. Jag tycker vi binder honom och låser in honom i förrådet medan vi listar ut om han är en utomjording som infiltrerat skeppet!
Omigosh! :gremshocked: You found me out already! :gremsuck:

Rosen

Myrmidon
Re: DeBracy är SUSPEKT...

Jag tycker vi binder honom och låser in honom i förrådet medan vi listar ut om han är en utomjording som infiltrerat skeppet!

Är det Cowboy Bebop så har han förstås rymt från kylskåpet!

--
Åke

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Hur bra är Farscape?

Jag har googlat Farscape. Moya är ett coolt skepp. Är det någon här som har sett serien och kan säga om den är bra?

Arfert

Facit
Re: Hur bra är Farscape?

jag tycker den är ojämn, ibland är den hur bra som helst, ibland larvig. Men sevärd i alla fall.

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Hur bra är Farscape?

Precis som med alla andra serier, speciellt i SciFi, så har även Farcsape sina bra och dåliga episoder. Jag håller med om att vissa avsnitt kan vara rent löjliga och vissa avsnitt är bara ett nytt monster som skall mötas, men som serie i helhet så håller jag den högt. Det är ju trots allt karaktärerna man fastnar för när man har sett ett antal avsnitt. Största besvikelsen var naturligtvis att Farscape slutade så abrupt som den gjorde. Nu fick vi dock se en avslutning på serien och det tack vare fansens påtryckningar skulle jag tro.

/Patrik - som nu har växlat över till Stargate och snart har passerat säsong 5.

Feuflux

omjonasson.se
My name... is Feuflux!

<table border='0' cellpadding='5' cellspacing='0' width='600'><tr><td>
</td><td> You scored as Nebuchadnezzar (from The Matrix). You can change the world around you. You have a strong will and a high technical aptitude. Now if only Agent Smith would quit beating up your friends.

Coming on December 1, 2005:

Your Ultimate Sci-Fi Profile: which sci-fi crew would you best fit in? The Sequel

<table border='0' width='300' cellspacing='0' cellpadding='0'><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Nebuchadnezzar (from The Matrix)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='75' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>75%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Serenity (from Firefly)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='69' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>69%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Moya (from Farscape)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='56' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>56%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Galactica (from Battlestar: Galactica)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='56' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>56%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Enterprise D (from Star Trek)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='50' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>50%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Bebop (from Cowboy Bebop)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='38' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>38%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Millennium Falcon (from Star Wars)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='25' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>25%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>SG-1 (from Stargate)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='25' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>25%</font></td></tr></td></tr></table>
Which sci-fi crew would you best fit in? v1.0
<font face='Arial' size='1'>created with QuizFarm.com</font></table>

Matrix är ok. Jag köper det.
Serenity har jag sett filmen men inte serien (Firefly alltså). Gillade filmen.
Farscape har jag aldrig sett.
Battlestar: Galactica har jag aldrig sett.
Star Trek. Tja, tycker ju inte serien är sådär jäkla skoj (nån av dom).
Cowboy Bebop har jag aldrig sett.
Star Wars kom fasligt långt ner... var ju intressant att jag passade in så dåligt i den värld jag tror jag skulle trivas bäst i (om jag fick vara jedi iaf).
Stargate har jag sett filmen och ett gäng avsnitt av serien. Vet inte varför jag inte skulle passa in där. Men jag får erkänna att jag inte minns nåt rymdskepp från den serien... (fast det gällde kanske mer grupp än skeppsbesättning här. You know what, nevermind.)

G

Guest

Guest
De har nästan garanterat mig en plats på ett rymdskepp iallafall yay, även om jag föredrar galactica före serenity och skulle nog aldrig sätta min fot på millenium falcon vad som än hände.

<table border='0' cellpadding='5' cellspacing='0' width='600'><tr><td>
</td><td> You scored as Serenity (from Firefly). You like to live your own way and do not enjoy when anyone but a friend tries to tell you that you should do different. Now if only the Reavers would quit trying to skin you.

Coming on December 1, 2005:

Your Ultimate Sci-Fi Profile: which sci-fi crew would you best fit in? The Sequel

<table border='0' width='300' cellspacing='0' cellpadding='0'><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Serenity (from Firefly)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='94' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>94%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Galactica (from Battlestar: Galactica)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='88' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>88%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Millennium Falcon (from Star Wars)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='75' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>75%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Bebop (from Cowboy Bebop)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='69' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>69%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Enterprise D (from Star Trek)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='63' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>63%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Moya (from Farscape)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='63' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>63%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>Nebuchadnezzar (from The Matrix)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='63' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>63%</font></td></tr><tr><td>

<font face='Arial' size='1'>SG-1 (from Stargate)</font></p></td><td><table border='1' cellpadding='0' cellspacing='0' width='63' bgcolor='#dddddd'><tr><td></td></tr></table></td><td><font face='Arial' size='1'>63%</font></td></tr></td></tr></table>
Which sci-fi crew would you best fit in? v1.0
<font face='Arial' size='1'>created with QuizFarm.com</font></table>

Btw, jag gjorde också mythological test, jag blev mermaid 83%, med angel och demon på andraplats 67%.

Balderk

Swashbuckler
Re: My name... is Feuflux!

Battlestar: Galactica borde du se. Solklart den bästa science fiction serie jag någonsin har sett. Men det såklart, den går inte på svensk teve, så man får trixa lite för att se den. :gremsmile:

/Balderk

Muggas

Hero
Fick 100% serenity, sen detdärmatrixskeppet (84%), följt av Galactica (60... nåt). M a o undviker jag helst att bonda med fula aliens... :gremwink: