Nekromanti var hitta begagnade rollspelprylar.

Danohrq

Veteran
Okej, kanske inte passar i detta forumet, men det passar bättre än i det andra forumen....

Har föbrilt letat igenom länkregistret för ställen som säljer/ köper eller förmedlar kontakt för begagnade rollspel, utan att hitta något. Har även letat med google. HITTAR INGET!

Nån som kan tipsa?

Johan K

Gammal & dryg
Ta en titt på Tradera, där så brukar det poppa upp lite saker inimellanåt !!
Hoppas att du hittar vad du finner !!

Danohrq

Veteran
Letar efter gamla sagan om ringen ringen från 80-talet, samt äventyr.
Har redan ett Ex, men det börjar bli förfärligt slitet.....
Får väl scanna och skriva ut skiten i värsta fall.

Är väl inte så stora odds på att någon som har det kvar vill sälja det.....

Ojj va ja e less på alla samlare som sitter o trycker på funktionsdugliga prylar bara för att de skall kunna skryta när de har folk hemma.

Danohrq

Veteran
Re: www.amazon.co.uk [NT]

tack men tyvärr det hjälper inte så mycket eftersom jag letar efter svenska pryttlar

Hunk

Hero
På Traditions köp-/säljforum brukar det då och då dyka upp gamla svenska produkter. Jag har sett just Sagan om Ringen där för ett tag sedan. Misstänker att en box i hyfsat skick betingar ett rätt högt pris, dock.

Tradera har ju andra föreslagit och där kan det definitivt tänkas dyka upp. Annars kan du ju alltid försöka hitta MERP begagnat på eBay - portot brukar inte bli så högt när man beställer från brittiska säljare. Äventyr till MERP/SRR borde definitivt inte vara så svåra att hitta där. Gjorde själv en snabbsökning och hittade åtminstone 15 olika MERP-prylar. Så mitt tips är att testa ebay.co.uk, eller ebay.com om du vill hitta fler grejer, men då blir tyvärr portokostnadeh högre. Jag tycker dessutom att det känns som att gamla prylar i allmänhet hamnar högre prismässigt i USA än i UK, men det kan bero på att min gärna tänker fel avseende valutakurserna.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Eftersom du nu faktiskt tänker spela spelet... Kikat på MERP (redan nämnt) och Rolemaster? Engelskspråkiga spel som är i varierande grad lika SRR.

Eksem

Champion
MERP är SRR, rakt av, väl? (OT/NT)

OT = Off Topic
NT = No Text
MERP = Middle Earth RolePlaying
SRR = Sagan om Ringen Rollspelet

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: MERP är SRR, rakt av, väl? (OT/NT)

Har för mig att ÄS var och klåfingrade lite i reglerna, men stort sett ja. Tillbehör är iaf kompatibla rakt över. (Och Rolemaster-prylar kan användas nästan utan modifikationer.)