Nekromanti Var hittar jag dig på GothCon?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
... eller, vad skall du göra på GothCon?

Själv skall jag hänga en del i Indierummet och visa upp awesome små rollspel.

Väskan är inte packad än, men goda kandidater är:

* Terjes äventyr "Ett hjärta av stål" till det norska rollspelet Itras By.
* 1001 Nights, ett sagoberättarspel i Tusen och en natts värld.
* Bläck, DeBracys Sword & Sorcery-spel. Lätt att lära, kul att spela.
* Medan Världen Går Under. Mitt eget bidrag till fjolårets SERU-utmaning.

Rickard

Urverk speldesign
Jag ska spela Fallen Reich på fredagsmorgonen men efter det kommer jag att häcka i indierummet med några spel och dricka te.

× InSpectres
× Matiné eller Mutiné
× Ljus och lykta, eventuellt

/Han som saknar tillgång till skrivare så han vet inte hur han ska göra med rollformulär

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har några inbokade grejer men man kommer antagligen hitta mig dagdrivandes i indierummet resterande tid. Inte nödvändigtvis spelande (spelande är ju som bekant en sekundärsysselsättning på konvent), men "hängande".

Planen där att betatesta de nuvarande reglerna för VÄRMEDÖD samt hora ut Evolutionens Barn, som jag kommer att ha med mig tolv exemplar av. De kommer att säljas för femtilappen styck eller ges bort till de som antingen spelleder mig på plats eller lovar att spelleda andra på något konvent och skriva en kort spelrapport om saken...

krank

Han said:
/Han som saknar tillgång till skrivare så han vet inte hur han ska göra med rollformulär
Du kan kanske be nån av oss som ska dit och har tillgång till skrivare att skriva ut och ta med?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
I Indierummet och i diverse spelsalar (vi verkar ju ha anmält oss till ovanligt mycket spel i år - spelande är ju som bekant den mest essentiella delen av ett gott con).

I min kappsäck med spel så slänger jag nog ner Zombie Cinema, Evolutionens Barn, Fantasy! Old School Gaming, och... ja, jag får väl ta med mig min lilla utskrift av Bläck och lite glaspluppar också. :gremcrazy:

Känns konstigt att fundera på att lämna Panty Explosion hemma, men alla i hela världen kanske har hunnit spela det nu. :gremlaugh:

Max Raven

T12-kultist
Jag kommer troligen bege mig till indierummet när jag inte sysslar med vad det är för sysslor jag blir satt på som frivilligarbetare - jag har bokat in noll grejer, men vi får se hur det blir.

Jag tar mitt speltest (d v s system+äventyr) till Cydonia med mig, för de som är intresserade av att prova och/eller dissikera det.

Går runt med lång fläta där bak och lite ostindiska kompaniet-style-skägg där fram.

Johan K

Gammal & dryg
Självkart så ska man vara i Indierummet!
Sedan så blir det väll att se ifall nån rollspelsgrupp vill adoptera mig, brädspel, smygra runt i butikerna, träffa folk i allmänhet, hänga i kaffeteria. Sedan så tillkommer det säkert nått mer.
Kort & gott desamma som jag gjort på de övriga GothCon

Sodivra

Champion
Jag ska vara i indierummet WHAT A SURPRISE!

På fredag ska jag hänga med norrlänningarna på ett rollspelsscenario någon har skrivit ner i förväg. Jag tror Indierummet blir ganska casual för mig år.

Jag tar med mig dessa spel:

- Nya berättelser från Staden
- Lady Blackbird
- Dogs in the Vineyard (Indierummets Cats)
- Nine Worlds

G

Guest

Guest
Torsdagen... puben...
Fredagen... hemma...
Lördagen... Lerum...
Söndagen... kanske någonstans...

Rickard

Urverk speldesign
- Nya berättelser från Staden
- Lady Blackbird
Finns Staden för försäljning? Blackbird skulle jag vilja testa.

/Han som skulle vilja att någon tog med sig Sorcerer för det vill han läsa

Dum Panda

Warrior
Ska vara med i....WFBturneringen där jag troligt kommer få storspö...
Och sen tänkte jag väl kika runt lite, bland annat indierummet. Aldrig varit på NÅGOT konvent innan så.

tull

Hero
Dante said:
I Jämtland …
Jag med! Vilket roligt sammanträffande! Fast du lär väll hänga i nordliga Flata medans jag håller mig till sydliga delen av Jämtland.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Mmm, Bläck borde egentligen lämnas hemma.

Om jag hade orkat göra lite förarbete hade jag tagit med Run Robot Red(ux) eller Summerland.

Kanske skulle jobba klart revisionen av Kadettspelet under tågresan och provspela det.

Foggmock

Myrmidon
Jag kommer i vanlig ordning att försöka spela nåt, antagligen med Lycan i släptåg. När jag degar kommer jag göra det i butiksrummet eftersom jag ska kränga Kaleidoskopspel när kaleidoskoparna är på äventyr.

Rickard

Urverk speldesign
Dum Panda said:
Ska vara med i....WFBturneringen där jag troligt kommer få storspö...
Och sen tänkte jag väl kika runt lite, bland annat indierummet. Aldrig varit på NÅGOT konvent innan så.
Se till att presentera dig bara, så att jag inte missar dig. Hatar när folk säger i efterhand "Jag var också där" när man berättar om en händelse senare på forumet.

/Han som brukar fråga "Är det någon från Rollspel.nu här?" på konvent

w176

Förlorad dotter
Jag kommer spela en massa med bland annat DeBracy (laget Lokes vänner), och så kommer jag parasititera indierummet emellanåt tror jag.

Sen vill jag vara kapitalist och köpa onödiga saker.

krank

Jag kommer nog att lägga ut en bild i t.ex den här trådejn så att jag kan identifieras. Det är inte så svårt.

Eventuellt kanske jag lyckas fixa en namnbricka också.

I vanlig ordning kommer nog jag själv däremot att ha svårt att känna igen folk, för mitt namn- och ansiktsminne är inte så värst bra.