Nekromanti Var hittar jag dig på GothCon?

GnomviD

Heresiark
Jag ska spela O:FR och De ansiktslösa, och hade annars tänkt hänga en del i Indierummet. Samt, viktigast av allt, förstöra pengar i affärer och på auktion.

Jag tänkte ta med Den yttersta domen i hopp om att få ihop något speltest och feedback. Plockar förmodligen med EB också. Är ni nyfikna, ryck i den längsta svarta hästsvansen ni hittar så är det en god risk att det är jag.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
GnomviD said:
Plockar förmodligen med EB också.
Synd att jag inte hinner få några färgex i tid, annars hade jag kunnat muta lite och kanske fått dig att spelleda mig och några andra i det =)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Varje gång jag är på konvent tänker jag att "vad fan är det för människor jag delar hobby med?" så i år tänkte jag faktiskt skita i GothCon. Jag kommer ändå alltid på mig själv med att bara hänga med de gamla vanliga snubbarna, som jag ändå träffar mer eller mindre till vardags.

Hur kan en hobby som i grund och botten är ganska socialt inriktad locka till sig folk som fullständigt saknar uppfattning om sociala normer? Det är för mig en gåta.

För att svara på din fråga; hemma med hunden.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Skall man vara petig så svarar du på frågan "Var hittar jag dig under GothCon?", men det är ok.

Arfert

Facit
Vitulv said:
Varje gång jag är på konvent tänker jag att "vad fan är det för människor jag delar hobby med?"

Hur kan en hobby som i grund och botten är ganska socialt inriktad locka till sig folk som fullständigt saknar uppfattning om sociala normer? Det är för mig en gåta.
Ha ha.. damn right! ..eller som sonen sade första gången han var med på GothCon: "varför är alla så FETA?!!"

:gremgrin:

sorry about that...

Max Raven

T12-kultist
Namnbricka... Det var en tanke som slagit mig av och till. Får ta med en sån.

Kommer f ö spela Diplomacy och Mahjong på fredagen. Övriga grejer jag var intresserad av var drop in. Får se vart stegen för mig. Sen hittar man mig på puben på torsdagen förstås. :gremsmile: (Okej, slutar ändra inlägget nu)

Arfert

Facit
jag är ju inte heller en tunnis (som ni som träffat mig vet), men det är skönt att det finns tillfällen då man tillhör de magrare.. :gremgrin:

Ezping Orm

Hero
På torsdag arrangerar jag pub. Resten av helgen kommer jag spela rollspelsarrangemang (noir, western, d&d och bearnies scenario), brädspela i brädspelsbaren och konspirera med neogamesgänget.

w176

Förlorad dotter
Vitulv said:
Varje gång jag är på konvent tänker jag att "vad fan är det för människor jag delar hobby med?" så i år tänkte jag faktiskt skita i GothCon. Jag kommer ändå alltid på mig själv med att bara hänga med de gamla vanliga snubbarna, som jag ändå träffar mer eller mindre till vardags.

Oh! Gif anekdoter plx!

Foggmock

Myrmidon
Många tycker att den sociala biten är viktig när de spelar spel, mig inkluderat. Det är dock inte alltid det sociala som drar folk till nördspelen, antagligen snarare tvärtom - det finns fler som har "flytt" normala sociala kontakter in i fantasivärldarna där de här spelen utspelar sig, och om man hamnar i en kufisk rollspelsgrupp kanske det ändå är något man som socialt skygg nörd får stå ut med om man vill överhuvudtaget syssla med något man tycker om. Trots att Kalle aldrig duschar, Pelle alltid bommar stålar till pizza men aldrig betalar tillbaka och Olle har storhetsvansinne och alltid vill vara spelledare där han får gestalta asmäktiga spelledarpersoner.

Konvent är för mig en chans att göra tre saker i huvudsak:
1. Träffa gamla kompisar och eventuellt göra 2 och 3 med dem.
2. Spela nya spel.
3. Spela gamla spel.

Och det är precis vad jag tänker göra på Gothcon - inte lyssna när nån dweeb berättar om sin rollperson!

Rickard

Urverk speldesign
Vitulv said:
Varje gång jag är på konvent tänker jag att "vad fan är det för människor jag delar hobby med?" så i år tänkte jag faktiskt skita i GothCon.
Förut kände jag mig hemma på konvent, som om jag kunde smälta in. Nu känner jag mig bara alienerad och tänker mest "Men för fan. Skaffa en vettig klädstil. Och du där borta, det går att fixa håret". Å andra sidan, när jag återvände till universitetet så tänkte jag mest "Gud, vad sunkiga de unga studenterna är".

Summan av kardemumman är väl att man gärna ser ned på det man en gång lämnat, vare sig det är sin gamla stad, år av pinsamma utekvällar eller en stil som man en gång hade.

/Han som inte tänkte att inlägget skulle bli så präktigt, utan ville mest hålla med

Max Raven

T12-kultist
Präktigt och präktigt, du låter som den klassiska gnällgubben. Inget illa ment, jag är halvt där själv. (Och Kapten Stofil är awesome) :gremlaugh:

Men iofs tycker jag det mest är roligt att hobbyn kan attrahera så mycket olika människor - ärligt talat tycker jag de "mysko" kufarna är ganska sällsynta överlag.

Med det sagt så utesluter jag inte möjligheten att jag är en mysko kuf själv.

Arfert

Facit
Max Raven said:
Men iofs tycker jag det mest är roligt att hobbyn kan attrahera så mycket olika människor - ärligt talat tycker jag de "mysko" kufarna är ganska sällsynta överlag.
De är ganska sällsynta...

...utom på GothCon. :gremgrin:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
1) Vid Kaleidoskop-bordet

2) I Magic-rummet

3) Planlöst vandrande i korridorerna

/tobias

MrG

Swashbuckler
Frukostar på Tintin, pass ett och fyra spelledandes Mord, mysterier ochh Midshirebor, efter det förmodligen barnrummet (eller kanske cafeterian där det verkar bli en liten rollspelsbar med O:FR-tema), lördag midnatt på Verbal Kombat (i år på kåren), söndag endast prisutdelningen...

-Gunnar (som grunnar på att se till att det finns rollspel i barnrummet)

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
I Foxshoppen, med papper, penna och te.

Förra årets specialerbjudande gör comeback också:
BERÄTTA OM DIN ROLLPERSON! Vi lyssnar!
Endast 5kr/rollpersonen.
(+45kr om du vill ha den ritad också)

So that's what I'll do. Motsatsen till vad Fogge gör med andra ord :gremsmile: