Nekromanti Var hittar man drömkvinnan?

Feuflux

omjonasson.se
Det första man måste kunna svara på är: "leta du efter drömkvinnan?" Jag tror att mitt svar på detta just nu är nej. Jag gör inte det. Jag letar efter min egen själ och allt annat letande ligger på is tills jag funnit den. Jag vill kunna svara på frågan "vad vill du med ditt liv?" innan jag klurar ut ett svar på "vem vill du dela det med?". Iblands känns det som att alla utom jag har talangen att kunna ha ett liv medans de klurar på vilka de är. Sån är inte jag... det går inte att leva parallellt för mig. Jag måste finna mig själv ordentligt innan jag kan finna nån annan.

Jag har varit på ett uteställe igen och blir i vanlig ordning väldigt analytisk. Den här gången tänkte jag vara obegriplig så att fler än jag själv hör det. Jag är på uteställen kanske 3-4 gånger om året i snitt och eftersom variation är trevligt så gillar jag dessa besök även om jag som regel känner mig malplacerad när jag väl är ute. Jag retat mig på folks besatthet av alkohol, på deras ytlighet och på min egen oförmåga att prata med folk. Jag har ett fåtal existerande lägen på utekvällar:
1) Prata med folk jag känner
2) Tyst köa i baren för att köpa nåt
3) Dansa (denna punkt försvinner om resten av gänget hellre dricker och snackar dynga (ja, att snacka dynga kan vara väldigt kul))
4) Gå på toaletten
Jag pratar tamigfan aldrig med nytt folk. Jag må skylla på hög ljudnivå och att jag hör dåligt hur mycket jag vill... men jag skulle inte göra det ändå. Det går inte. Jag saknar några vitala gener för att frivilligt prata med främlingar, ragga på tjejer eller vara generellt utåtriktad.

Flickvänsbesedda kompisar som antagligen vill väl antyder att jag måste börja ragga lite om jag vill komma nån vart. Jo tack, jag har listat ut att jag inte kommer att bli lyckligt gift av att bibehålla min asociala status. Ibland (eller tja, i princip alltid) känner jag mig som en betraktare av verkligheten snarare än en deltagare i den. Ser jag en snygg tjej är det troligare att jag fantiserar ihop nåt osannolikt scenario om... äh, glöm det där förresten.

Anywho... det är troligare att jag möter en druid som ger mig uppdraget att rädda världen än att jag faktiskt lyckas träffa en tjej på en krog/pub/HipJoint. Så... vart borde jag leta? Arbetsplats är inte aktuellt i mitt fall.
Ragga i matbutiken? (Sure, ungkarlar som shoppar micromat går ju hem)
Gå på poesiafton? (Jag skulle nästan vilja testa sånt här, men vart hittar man poesiaftnar? www.poesi.nu?)
Äh, jag kommer aldrig någonsin att ragga upp någon. Mitt enda hopp är att se till att befinna mig på platser där tjejer som skulle kunna tänkas ragga upp mig finns.

Nu ska jag spela dataspel eftersom jag lovade lite onlinepolare att visa mig onykter.

Rickard

Urverk speldesign
"man hittar henne på Internet, nuförtiden. "
Japp, på www.import-thai-women.com

/Han som önskade han kunde svara på frågan men som kan säga att om man inte vågar sig ut på raggmarknaden så kommer man säkerligen inte att våga när man väl träffar (en av) sin(a) själsfränder (och som starkt ogillar utekrogar, då de är så osociala med mängder av alkohol och hög musik, ihopblandat med att man ofta tappar bort varandra - Krogar är inte raggmarknad, utan köttmarknad - Länge leve förfester!)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vafan, länken funkar ju inte... [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Gastono

Hero
Re: Var hittar man kvinnan?

Jag har ändra från drömkvinnan till kvinnan då jag vid en ringa 16 års ålder inte känner att det skulle gå särskilt lyckat om jag redan träffade drömkvinnan, men hur som helst...

Jag håller dock med dig, eller hu man nu skall säga, korgar.... eller i alla fall "ställen" tycker jag blir helt fel, det fungerar inte för mig heller.
Jag tänker inte uttala mig om hur väl jag har funnit mig själv eller något liknande heller för jag har tagit bort dröm ur titeln och jag kan söka efter mig själv och ha en flickvän samtidigt - även om det inte skulle börja stunda bröllop än på en liten stund även om jag skulle träffa någon som i mina ögon kan vara det bästa jag kan få :gremwink:

Nej men var hittar man drömkvinnan?
Under bordet? Bakom soffan?
Nej - man hittar henne där och när man minst annar det! (Snyggt, eller hur? :gremlaugh:)

G

Guest

Guest
Re: Var hittar man kvinnan?[ANT]

Nej - man hittar henne där och när man minst annar det! (Snyggt, eller hur? )
Hur förklarar du då alla de som anar att de aldrig kommer hitta någon drömkvinna och sedan får rätt?

G

Guest

Guest
Ragga funkar inte för en som inte vågar ragga.
Men ett tipps jag har, någon högtidskväll ska ni ha helkväll, börja tidigt drick så att du håller dig någorlunda vinglig samt någorlunda vettig om din fysik klarar det, och håll denna prestation till midnatt, sedan drar ni till en nattklubboch håller er vakna till fem på morgonen åtminstone, flickvänner i sällskapet brukar dessutom också puffa en i rätt riktning vid sådana här tillfällen om de finns tillgängliga, innan du vet ordet av så har du någon som drar hem dig eller vill ha ditt telefonnummer detta genom dans, och ja jag läste punkt tre, det är samma för mig förutom sådana här tillfällen, har du nämligen hållit dig full så här länge så är du nämligen närapå hämningslös men har endå vettet kvar (fråga mig inte hur det kan funka dock), sedan är oddsen lite högre... om än inte höga verkar det som.

Dessutom är det faktiskt rätt kul att vara full av denna graden med polarna, man pratar bland annat om kul minnen man borde prata om annars men inte gör.

Gastono

Hero
Re: Var hittar man kvinnan?[ANT]

Hur förklarar du då alla de som anar att de aldrig kommer hitta någon drömkvinna och sedan får rätt?

Ahha, klurigt... :gremwink:
Nej men det här finns inte, de som tror att de inte kommer hitta en drömkvinna hittar tillslut sin drömkvinna.
De som du talar om finns inte - då får de som säger att de inte kommer hitta en drömkvinna och aldrig gör det ljuger!
De tror att de kommer hitta drömkvinnan - garanterat, och trots att de utger sig för att inte tro det så tror de hela tid att kärleken finns bakom nästa krök.
Därför finns det ingen chans att man hittar henne där man minst annar det för man annar det överallt!

Så de som tar kärleken för givet är de som aldrig på riktigt kommer uppleva den!

Åhhh, nu slingrade jag mig bra va? :gremlaugh:

Rosen

Myrmidon

Jag har känt folk som var så, och det verkade på dem som om de egentligen väntade sig att träffa henne där de mest anade det -- på en av de två eller tre krogar där de var och spanade hela tiden. De fick aldrig några napp där...

Själv tror jag på "där man minst anar det"; hade jag fått gissa 300 gånger var jag skulle träffa min så hade jag inte kommit upp med det rätta svaret.

--
Åke

Hjalle

Swashbuckler

"Själv tror jag på "där man minst anar det"; hade jag fått gissa 300 gånger var jag skulle träffa min så hade jag inte kommit upp med det rätta svaret."

Heey, berätta. :gremsmile:

-Hjalle, älskar sånt här.

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Var hittar man drömkvinnan?[ANT]

Leta på bussen. Det gör jag, och det har gått vägen en gång. Gäller bara att ha lite mod. (Vilket jag oftast saknar.)

- Jocke, saknar mod.

w176

Förlorad dotter
Man gör något annat

Men gör något annat. Krogen är äcklig.

Man lajvar:

Man skaffar en stor mantel som ser varm ut, gärna helcirkelmantel för att få in maximalt antal tjejer under den (Raggarmantel) Man väntar till de blir kväll och de börjar springa läskiga saker i skogen och de blir kallt. Då håvar man helt enkelt in 5-6 stycken kvinnliga individer under sin mantel och kramar dem med ursäkten att de såg fryna ut. De kommer dessutom att tycka du är snäll och vara tacksamma för att du tvågskramar dem så de kommer att vara frusna. Sen sitter du dig vid en eld och myser med dem.

Sen kan man ragga hur cheesy/överdrivet/stammade som helst och häva ur sig hur skumma saker som helt, som "Din ryggrad är min ryggrad till" eller "Dina ögon är som två blå järnvägstunnlar" till exempel, för vad än de är och hur seriöst man yttras egentligen kan man alltid skaka sig av de genom att säga "Ah, min roll var en lite fåring typ. Vill du fara och käka efterlajvpizza?" Sen. Och hur du än stöter så kommer de inte vara desperat då de kommer bara vara bra rollspelade för du skriver ju självklart in i rollen att han är en djävla player, kärlekstörstande poet eller pilsk bondräng.

Och 30% av lajvet tjejer kommer ändå att spela småfulla (spela full är mycket roligare än vara full, alltså de kommer vara lite fnittriga oseriösa och kramas extra mycket och skämta) förtiga och sociala och kommer spela med på inviterna eftersom de bara är spel oavsett om de vill ha dig från början eller inte för de är bra rollspelade. Och sen kommer man eventuellt ha en flickvän som är 100% förstående angående rollspelsmöten men eventuellt är friformare.

Man jutsar:

Eller så tränar man jujutsu, de är också egentligen en datingservice för där är folk också garanterat nyktra. Och under träningen och för och efter med för den delen sp är man är tvungen att vara social och prata och vara nära varann, utan att de blir paranoida och tror man raggar på en gång, man får en chans att lära känna varann innan man kan gå över till att flörta. Och så är de ju obligatoriskt att köra in ansiktet i folks bröst, ta dem på baken och så vidare under förutvändningen att man tränar. Om inte annat så är de gratis träning och möjlighet att ligga med tjejer och gosa med dom på madrasser.

Man gör annat:

Eller så visare. Vad som helst där man träffa (nytt) folk som är av rätt sexuell inritning för en duger ju. Och gärna gör något med dem, så att de inte blir ragga direkt utan snare umgås.
Men lajv är bra för då får man en rollspelare. Samt att raggarmanteln FUNGERAR.

/Elin som någon gång skall försöka sammanföra alla kvinnliga rollspelare som gnäller om att krogen suger, att de inte finns några vettiga intellektuella killar och att vara singel suger på hennes msn. med de killar som gnäller över detsamma på irc och se om de börjar para sig spontant. Elin har dessutom ett intryck av att de är ungefär lika många.

Johan K

Gammal & dryg
Där man minst anar det.

Jag tror inte att man ska stirra sig blind på att hitta sin frömkvinna. Tror att det bara blir mer pressat då.
Jag tror på idén att när man minst anar det så har man både villa, volvo & vovve. Utan att veta hur man hamnade där.. :gremgrin:

/ Johan K, som slutar jobbet snart..

Rosen

Myrmidon
Här hittar man kvinnan (lång)

Heey, berätta.

Ok, om vi börjar med den här kartan[/B], och letar upp delstaten Uttar Pradesh* (grönfärgad, uppe i norr) så ser man att det inte finns några orter markerade längst uppe i nordöst, nära Nepal. Det beror på att Himalaya har börjat där, så hela landskapet utgörs av Jävligt Stora berg staplade på varandra.

Det ligger lite småstäder vid foten av dem. Därifrån man kan ta en bilväg upp i bergen - en smal slingrig väg utan räcken, med ett stup på ena sidan, och med mötande trafik av oxkärror, lastbilar och dylikt som ständigt kommer blåsande runt kröken. Landskapet blir väldigt snabbt väldigt vidunderligt, men man måste ignorera den akuta livsfaran för att riktigt kunna avnjuta det.
Efter någon timme kommer man fram till en liten by, och om man inte kom dit i jeep så måste man byta fortskaffningsmedel här, för härifrån är en normal bil bredare än vägen. Med jeep kan man fortsätta några kilometer till, fast nu går livsfaran inte längre att blunda för - man har en bergvägg några decimeter åt ena hållet och ett brant stup några decimeter åt det andra, och vägen består mest av skarpa kurvor. Jag har alltid undrat hur de egentligen gör om de får ett möte där...
Iaf, om man överlever jeepvägen så tar den slut vid en pytteliten by av det slag man kan se på gamla svartvita bilder i uppslagsböcker ("Kvinna mal säd i norra Indien"). Här kliver man av, och bugar artigt åt byborna som ser ut som om de just har sett ett UFO landa. Härifrån är det apostlahästarna som gäller, på slingriga bergsstigar som är ungefär lika breda som dig. Nu är det lättare att beundra landskapet, men se upp för lösa stenar. Och gör regelbundet lite oväsen utifall det är en leopard i närheten.
Efter omkring en trekvart kommer man fram till en annan, lika pytteliten by. Man blir fortfarande utstirrad av getter och tandlösa gummor, men ett par av husen här har faktiskt elektricitet ibland. På kartan ligger den ungefär vid det sista h:et i "Rishikesh" - fågelvägen är det knappt 20 mil från det Malmö-stora Dehra Dun, men i praktiken är avståndet väldigt, väldigt långt. Till allt.

Till denna avsides men genuint charmiga plats kommer ibland världens sötaste sjuksköterska när hon är ledig för att hälsa på mamma och farfar, traktens gamle storbonde och fd byahövding (pappa månadspendlar från sitt jobb i Punjab).
Emellanåt besöks platsen även av en kusin till sagda sjuksköterska som hälsar på sin morfar (sagde farfar). Det blir dock mer sällan eftersom hon numera bor i ett litet land i norra Europa, fast i gengäld kanske hon har sin låånga man från det landet med sig. Och en gång har hon även med sig en skäggig kompis från samma land som har följt med dem ner på semester.
Och en gång råkar det sammanfalla med att hennes kusin sjuksköterskan är där...

Nightowl skrev en helt underbar essä till vårat bröllop om hur man inte kan använda såna där sammanträffanden när man skriver scenarier, för det är ju bara inte trovärdigt, ju.

--
Åke

* Vars norra del numera är en egen delstat vid namn Uttranchal - kartan är lite inaktuell.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Man gör något annat

Elin som någon gång skall försöka sammanföra alla kvinnliga rollspelare som gnäller om att krogen suger, att de inte finns några vettiga intellektuella killar och att vara singel suger på hennes msn. med de killar som gnäller över detsamma på irc och se om de börjar para sig spontant. Elin har dessutom ett intryck av att de är ungefär lika många.
Nu vet jag inte hur många sådana tjejer du har på msn, men jag har svårt att tänka mig att de skulle vara tillräckligt många. I övrigt låter det som en plan, dock. Förutom att de väl bor i Norrland, då, men Norrland är ju fint på <strike>sommaren</strike> <strike>vintern</strike> eh... inomhus.

/Dimfrost

magoo

Hero
Mina kompisar har hittat sina drömkvinnor:

- På gymnasiet (i samma klass)
- På universitetet (i samma klass eller på diverse korridorfester)
- På träning
- Som förkläde till en annan date (det var ett uddafall)
- På jobbet
- På internet (via en datingsite)

Ingen har hitat sin partner på krogen. JAg skulle aldrig hitta någon på krogen för då är jag för okoncentrerad. Jag tar dessutom ganska lång tid på mig för att bli förälskad och då är det ju bra om man hinner träffas flera gånger och prata i lugn och ro.

LukeFagwalker

Veteran
Där du minst anar det....

Jag hittade min drömkvinna i min tyskagrupp på gymnasiet.

//// Luke Fagwalker, och Kazzen har varit ihop i 14 månader

Feuflux

omjonasson.se
Bra inlägg

Men gör något annat. Krogen är äcklig.

Alla här verkar ju överrens om att krogen suger. Varför går folk ut på krogen egentligen?

Att skaffa nån hobby som man träffar tjejer genom får väl anses vara min plan A. Plan B är att sparka mig själv i arslet så att jag tar tag i plan A nån gång... :gremcrazy:

Och till er som sagt "där man minst anar det". Jag tror inte att jag kommer träffa drömtjejen här hemma ensam i min läghenhet men om jag bara väntar tillräckligt länge så? :gremwink: (Jag skulle kunna göra en snällare tolkning av vad ni försöker säga, men det var roligare såhär.)

Dansson

Veteran
Amen to that brother! Privat och förfester är otroligt mycket mer socialt än att gå ut på klubbarna/uteställena. Ett stort plus är ju att man kan spela sin egen musik. :gremtongue: Hellre det eller om man är ett mindre gäng som går på någon liten pub. Mycket trevligare. :gremsmile: På uteställena tycks det mest vara ett gäng alltför överförfriskade typer som vill ha sig något.
Fast helt för jävligt är det kanske inte då jag träffade både min förra och min nuvarande dam på sådan inrättningar... Av någon anledning funkar sådant bäst om man går ut utan den inställningen att man måste träffa någon.