Nekromanti Var hittar man drömkvinnan?

Feuflux

omjonasson.se
Jag sa ju att Rising överdrev. =P [NT]

Det spelas massvis med skitmusik på uteställen, skittechnon kan man vanligtvis dansa till ändå och övrig skitmusik kan man... äh, nevermind. Skulle ju bli NT ju.

Feuflux

omjonasson.se
Jag lyckas vara intressant klockan kvart i 3 med alkohol i kroppen? Det kanske är du som är min drömkvinna. :gremwink:

Äh, såhär är det. Jag raggar inte (jag har sågat krogen som raggställe för mig för länge sedan), jag är en romantiker som helst vill ha one strike, bam, happily ever after och jag är inte i närheten av att använda min fulla potential.

Om raggning. Är man blyg, socialt trögstartad och (åtminstone inte enligt sig själv, och det ensamt är ett hinder stort som något) fysiskt attraktiv så går det inte att ragga "fristående". Jag måste ha omgivningen som stöd. Krogen är inget stöd. Om jag letade upp min klarinett och joinade nån orkester när det fanns trevliga tjejer så skulle jag ha understöd av miljön. Varför gör jag då inte det? Det beror givetvis på att jag är en idiot samt att jag inte i nuläget anser ansträngningen nödvändig. Jag är alltså inte nån desperat singel utan kan faktiskt vänta.

Sen vill jag vara i ett läge där jag kan behålla flickvännen när jag får tag på henne. För att kunna det vill jag gärna kunna svara på frågan "vad vill jag?" vilket jag inte kan. Just nu är jag smått utfreakad över min jobbsituation och skulle gärna se den uppklarad för att kunne hobbystressa över nåt annat. Jag är även usel på att svara på frågan "vad tycker jag är roligt?" vilket är värre. En massa människor (som inte är lika kontrollfreakiga som jag) verkar klara sig bra utan föregående fråga men klarar sig dåligt om de inte klarar fråga två. I nuläget har jag som roligast när jag a) sitter ensam hemma vid datorn och snackar nätserier/dataspel/oseriositet, b) är hemma hos nån polare och snackar skit, dricker en cider och kollar på film c) löser nåt jävligt programmeringsproblem och kan känna mig som gud ett tag. En av tre grejer är sociala och där är det typ ett folktak på tre pers innan det blir för... distraherat. Det är alldeles för instängt det där.

Sen har jag den där dumma tanken att nån ska komma förbi och få mig att inse någonting som får mig att växa som människa när det smarta hade varit att aktivt leta upp den personen istället. Jag är dock helt övertygad om att den där personen finns nånstans.

(Hoppas det inte blev för ovettigt nu)

G

Guest

Guest
Re: Men vaddå...

Det låter som ni bara har krogar av typen Valand uppe på vårtan av skandinaviens penis, isåfall så tycker jag synd om er (mer än för att bor på en bevis till könsjukdom och att det finns en massa kth:are där samt att det är grått å trist och att ni alltid verkar så otillgängliga ute på gatan) men vanligtvis finns det temakvällar och kollar man upp dem i förväg på olika ställen så är det inte så svårt att hitta något som passar dig, så länge musiken är 60tal eller senare, Björn Rosenström har jag bara hört en gång på krogen, och den byttes rätt snabbt när folk började dra sig under protester, britney har jag bara haft tur med gissar jag men det verkar inte så mycket clubbingmusik, Penguin Cafe Orchestra vet jag tyvärr inte vad det är.

Över till vad valand är så är det typ ett ställe för tjejer att visa upp sig på och för väldigt rika killar, citat "Vad tycker du om audi TT? Mitt ex ska köpa mig en sån till min namnsdag." och det är väl det enda stället jag vet i gbg (även om det kan vara så vissa dagar på henriksberg och kanske tillockmed gamleport då jag inte frekventerar dessa).

Dansson

Veteran
Hahaha, så kan det mycket väl vara... :gremwink: Och nu även du... :gremsmile:

Men jag hävdar ändå att jag inte är en av dem. Jag har nog bara varit riktigt överförfriskad en gång. Och då minns jag ändå hela kvällen... förutom en liten detalj då jag tydligen ska ha avgett ett riktigt dödsmetalsvrål framför några yngre damer. Tydligen skulle detta varit mycket lustigt att bevittna. Det är väl kanske inte så man träffar sin drömkvinna eller "får sig något", för de pep iväg rätt snabbt. Fick förklarat för mig dagen efter. Det stör mig som fasen dock, för jag vill minnas det. :gremtongue:

PS. Dessa små gremlisarna är ju så tuffa.

Rävnos

Warrior
jag har lösningen

misströsta icke, jag har lösning!

realdoll

fan de har allt, du kan bestämma smink, kroppsmått, ögonfärg, tom mängden kroppshår. och alltihopa för ynka $6499.00!!!!

men lite mer seriöst, du är student, inte fan vill du ha flickvän, då blir du bara patetisk och deppig som mig. Partnern ramlar nog in tillslut ändå, annars får du säga som min vän gjorde för nån timme sedan
"ähh jag ska aldrig ha nån jävla jänta, jag ska fanemig leva i ett platoniskt håmoförhållande, för killar är fanemig mycket bättre än kvinnor"

eller ja det var vad jag tror han sa iaf, han snackar inte skånska så jag är aldrig riktigt säker på vad han säger, han kan ha bett mig sträcka honom något också :S

Muggas

Hero
Hon hittar dig...

Det gör du inte... Såhär fungerar det på riktigt:

De flesta tjejer har ett ideal över hur hennes drömkille ska se ut och vara. Det de gör sen är att spana ut lämpliga "renoveringsobjekt" där en uppskattad engagemangsmässig budget avgör deras nästa steg. Kom ihåg att det alltid är tjejerna som väljer; även när du tror att du tagit initiativet är det egentligen tjejen som gjort något klurigt förarbete. Ju mer alkohol som är inblandad, desto mer överdrivs hennes stereotyptänkande. Du kan alltså vara mycket lyckosam eller mycket otursförföljd. I utelivet är extremerna större och därmed pontentiella varaktiga förhållanden skakigare (med större chans att något inleds överhuvudtaget).

Så, vad kan man göra? Vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Och hoppas på att tjejens stereotypbild av dig stämmer så väl överrens med verkligheten som möjligt (om du hoppas på något beständigt. Annars får du spela en roll, och det är bara jobbigt i längden). Sen är det ju en fördel om känslorna för varandra är ömsesidiga... :gremtongue:

Saxifrage

Hero
Jag lyckas vara intressant klockan kvart i 3 med alkohol i kroppen?

Hmm, kanske borde anat oråd när tråden börjar med "jag har varit på krogen"...

Hur som helst, att söka sig själv brukar vara mycket intressantare än att leta efter någon slags komplettering till de bitar man saknar. Knäcker du den biten tror jag att resten löser sig.

/Sax, som för sin inre syn ser Feuflux klättra uppför berg i snöstorm, meditera i Gobiöknen, segla ensam över Atlanten och betrakta solnedgången i lotusställning från ett tempel i Asien... :gremsmile:

Helmgast
Storstadsfolkghögskolor

Det är kul när folk bekräftar mina fantasibilder på löpande band. Folkhögskolor är alltså, som jag länge misstänkt, rustika ställen där man kokar linsgryta, lirar gitarr, röker lite gräs och nuppar runt som en kanin med spännande rödhåriga tjejer. Folkhögskola is the shit!

Det enda jag sörjer är att jag aldrig fick gå på en dylik... högskolor i storstäder är ungefär raka motsatsen till allt jag räknade upp...

Gräs röker jag inte och gitarr kan jag inte så värst bra, men annars så... Stället ifråga var Jakobesbergs folkhögskola, 19 minuter från Stockholm. Riktnumret till internatet var 08, såklart. Hur storstad vill du ha det?