Jag lyckas vara intressant klockan kvart i 3 med alkohol i kroppen? Det kanske är du som är min drömkvinna.
Äh, såhär är det. Jag raggar inte (jag har sågat krogen som raggställe för mig för länge sedan), jag är en romantiker som helst vill ha one strike, bam, happily ever after och jag är inte i närheten av att använda min fulla potential.
Om raggning. Är man blyg, socialt trögstartad och (åtminstone inte enligt sig själv, och det ensamt är ett hinder stort som något) fysiskt attraktiv så går det inte att ragga "fristående". Jag måste ha omgivningen som stöd. Krogen är inget stöd. Om jag letade upp min klarinett och joinade nån orkester när det fanns trevliga tjejer så skulle jag ha understöd av miljön. Varför
gör jag då inte det? Det beror givetvis på att jag är en idiot samt att jag inte i nuläget anser ansträngningen nödvändig. Jag är alltså inte nån desperat singel utan kan faktiskt vänta.
Sen vill jag vara i ett läge där jag kan behålla flickvännen när jag får tag på henne. För att kunna det vill jag gärna kunna svara på frågan "vad vill jag?" vilket jag inte kan. Just nu är jag smått utfreakad över min jobbsituation och skulle gärna se den uppklarad för att kunne hobbystressa över nåt annat. Jag är även usel på att svara på frågan "vad tycker jag är roligt?" vilket är värre. En massa människor (som inte är lika kontrollfreakiga som jag) verkar klara sig bra utan föregående fråga men klarar sig dåligt om de inte klarar fråga två. I nuläget har jag som roligast när jag a) sitter ensam hemma vid datorn och snackar nätserier/dataspel/oseriositet, b) är hemma hos nån polare och snackar skit, dricker en cider och kollar på film c) löser nåt jävligt programmeringsproblem och kan känna mig som gud ett tag. En av tre grejer är sociala och där är det typ ett folktak på tre pers innan det blir för... distraherat. Det är alldeles för instängt det där.
Sen har jag den där dumma tanken att nån ska komma förbi och få mig att inse någonting som får mig att växa som människa när det smarta hade varit att aktivt leta upp den personen istället. Jag är dock helt övertygad om att den där personen finns nånstans.
(Hoppas det inte blev för ovettigt nu)