Jag är väl inte den som är bäst insatt i de mundaska kulturernas arktiekturiska stilar, men jag ska göra mitt bästa utifrån vad jag och min spelgrupp har kommit fram till.
1. Cirefaliskt mausoleum från Caserion, nära västra gränsen. Byggnadens blekt rödbruna sandsten kommer troligtvis från det närliggande Asharien.
2. Detalj från tredje sydvästra nischen från katedralen i Daval. Här hålls predikan fjortonde dagen i Jargustid, vart fjärde år, förutsatt att skörden varit förhållandevis god. Här vilar också stoftet av sankta Miricia, piraters och flickscouters skyddshelgon.
3. Dux Lamerius torn restes år 2554 alldeles utanför katedralen, men byggdes år 2870 om till arkiveringslokal. Sköts för närvarandet av docent Vaio Pescenius, en skinntorr man, som hyser ett stort förakt för religiösa högtider.
4. Inte mycket finns kvar av Colonans storhetstid, men Marmortorget i huvudstaden är en av de få platser där man fortfarande kan känna forntidens vingslag stryka en i bakhuvudet. I det vackra Veretiska palatset, med dess skinande kupoler och klassik-coloninanska arkitektur, håller administraten sammanträden. Byggnaden till vänster på bilden, Lifemhuset, inhyser den dvärgiska ambassaden från Kholon-Rhenk-Ghor-Drezin.
5. Detta palats tillhör för närvarandet bei 'Asi ben Zalim Samjed, och byggdes för närmare 250 år sedan i Alkarazan i Mühad. Det sägs att arkitekten lurades på sin betalning av släkten Samjed, och krävde upprättelse hos den lokale kefalen. Denne krävde avrättning eller mutor. Familjen Samjed valde det senare. Alla blev nöjda.
6. Denna bild föreställer sankta Ilanys katedral, men är en smula förvriden, då den är av avteckning av en dröm, som skräddaren Dreigh Revens son drömde för ungefär ett halvår sedan. Bilden i sig inspirerade skräddaren att skapa ett nytt hattmode.