Nekromanti vara och icke vara

Ghorgareth

Warrior
Detta forum finner jag intressant eftersom det är hit spelare söker sig, men grupper sällan gör det. Resultatet blir att två spelare på sin höjd träffas, men de kommer sällan in i en grupp. Sålunda blir detta forum ganska meningslöst, eller? Behöver lite medhåll här. Det är bra att det finns, men jag måste säga att det får på tok för lite uppmärksamhet hos spelgrupperna som kanske behöver en spelare till. Hoppas denna tråd inte låses.

Jag kan lägga till att jag söker en spelgrupp i Växjö området.

Skuggvarg

Hero
Växjö? Mina gamla hemtrakter, ju...har du kollat med den lokala rollspelsföreningen Firvulag, om de fortfarande finns kvar?
Nåja, jag håller faktiskt med dig. Ensamma spelare söker sig hit, spelgrupper verkar dock inte göra det, antagligen för att de flesta spelgrupper sällan eller aldrig känner ett trängande behov av att värva nya spelare. Det är väl mentaliteten det är fel på, antar jag.

/Skuggvarg

Ghorgareth

Warrior
Egentligen spelar det ingen roll om jag söker en spelgrupp eller ej. Hur kommer man in i en spelgrupp när man flyttar till en stad. Sök på internet och sverok kanske, men vem tänker egentligen på det? Detta forum är GJORT för det ändamålet, men saknar den uppmärksamhet som skulle behövas för att göra det till ett bra verktyg. Kanske skulle man lägga in det på någon form av startsida eller liknande? Har än så länge ingen lösning på problemet :gremconfused:

Hur som helst har jag inte kollat med Firvulag, kanske skall kolla upp dem. Tack för tipset.