Jag har nyligen bytt elbolag. En säljare ringde, och det han sa lät vettigt så jag gick på det hela (jag är lite dålig på det sättet). I alla fall, nu har jag fått min första faktura, som innehåller kostnad för el samt en uppläggningsavgift på 125 kr. Grejen är att de där 125 kr nämns inte i det muntliga avtalet jag ingick (jag lyssnade igenom det igen), i alla fall inte explicit. De skickade också ut en bekräftelse via mail, som innehåller en sida med lite grafer för hur mina elpriser kanske kommer se ut samt avtalslängd och lite annat. Ingenting om några 125 kr här heller. Däremot, om jag går in på mina sidor på deras hemsida och kollar avtalsbekräftelsen då får jag ett dokument som är fyra sidor långt som innehåller en framsida där jag välkomnas, en tom sida, ungefär vad som stod i bekräftelsen de mailade ut samt en sida med särskilda avtalsvillkor där det bland annat står att de tar ut en uppläggningsavgift på 125 kr inkl moms vid startillfället. Mina sidor kunde jag komma in på genom att klicka på en länk i bekräftelsemailet som påstods peka på bekräftelsen. Då kom man till en sida med lite händelseförlopp för avtalsöverföringen. Klickade man där på knappen hem så fick man se en avtalsbekräftelse. Dvs bekräftelsen var tre klick bort och annorlunda än den de bifogat i mailet.
Är det här ok, eller kan jag bestrida avgiften i fråga?
Übereil
Är det här ok, eller kan jag bestrida avgiften i fråga?
Übereil