Genesis;n248166 said:Alltså, är vi tillräckligt många som är sugna på ett PBTA-Chronopia för att vi ska kunna gemensamt orka snicka ihop något?
Ja! Jag har böckerna och minns nog fan det mesta utantill fortfarande (sjukt....). Det som jag tror kommer att bli den stora stötestenen är vilken inriktning ett nytt lir ska ha. Jag gillar politiken och misären i den enorma köttkvarn driven av besjälat lidande vi kallar Chronopia. Jag gillar att ta se staden som varandes i ett evigt instabilt stadium som "funkar" på grund av den enorma mängd cash, individer och magi som trycks in i luftslottet för att hålla det med näsan över vattnet. Jag tänker korrupta snutar, mord 'for the greater good', en evig kamp för att överleva dagen (När du går ut på Chronopias gator, luftbroar och akvedukter: slå +cool), hopplösa handelskonflikter om allt för begränsade resurser, Hängivna infiltratörer, hotet från Lilith, maffiabossar i Grytan, en helt egen stadsdel i fängelset, det bisarra kaoset i Demonstaden, Drakens långa fingrar som sträcks ut från Wongostan, excentriska magiker utan respekt för andras väl och ve, krig mellan munkarna på Tempelbackarna och högst upp på skithögen Silvertopp en veritabel armé av byråkratiska tidsmagiker som i lika stor utsträckning kämpar inbördes för att vrida oddsen mot sin egen personliga vinning som de försöker hålla Köttkvarnen levande.
Andra har snackat mer lättsam 'over the top' eller kanske lite hexcrawl men det här ovan är min bild av vad CHronopia gör bäst < 3