Nekromanti Varför är Persson moderator?

Rickard

Urverk speldesign
Re: Om att vinna diskussioner [OT]

Svarte faraonen said:
Han said:
Som Vän av ordning skriver: "I Perssons fall råder en viss skillnad, eftersom diskussionen handlar om ett uppdrag han utför och hans lämplighet för det(ungefär som att frågor kring min person kan tas upp om min redaktörsroll diskuteras)."
Hrm.
Ops, sorry. :gremblush: ;D

/Han som nu också såg att Bobby hette Den Svarta faraonen

Vimes

Sillkung
Re: Om att vinna diskussioner [OT]

Dick said:
Mitt andra inlägg: att reda ut missförstånd.

Jag diskuterar Persson i rollen som moderator. För mig känns det rätt omöjlig att göra det utan att nämna personen ifråga och varför jag tycker att personen är olämplig i sin roll.
Okej, då är det alltså så att du passar på att basha en användere du inte gillar offentligt för att han har en officiell roll som kanske berättigar sådant beteende från din sida. Sympatiskt.

Eftersom Persson är moderator (på, och endast på, föreningsforumet) i egenskap av att vara ordförande för föreningen är det här en fråga för föreningsmedlemmarna. Diskussionen "Vår ordförande beter sig på ett olämpligt sätt, jag vill ha en annan ordförande" är förstås rimlig i föreningsforumet.

Och åsikten "Jag tycker att den här personen inte borde vara moderator för att han är ett rövhål" ska förstås slussas till redaktionen.

Och blir du kränkt av någons beteende anmäler du detta till moderatorteamet.

Diskussionen "Vad finns det för krav på personer i offentliga roller på forumet?" passar inom ramarna för rollspel.nu-forumet.

Diskussionen "Persson är en jävla mupp, vafan ska han fåvara moderator för" får du hålla med din flickvän, alternativt anmäler du överträdelser till moderatorteamet.

Eftersom du inte gör något av det här får man väl konstatera att du är en feg skit som passar på att dra igång en tråd där en användares person bashas bara för att dennes officiella position gör det möjligt för dig.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Stopp!

Nej! Dåligt! Otrevligt! Fy!

Edit: Du har ju redan fått en tillsägelse för otrevling i denna diskussion, så du blir avstängd i en vecka.