anth;n223595 said:
Tre gånger om du räknar den ännu större GDQ1-7 Queen of the Spiders.
WotC har ju haft som vana att släppa en äventyrsbok i halvåret sedan DnD5 släpptes.
Jag gissar att det blir en till samlingsvolym till hösten innehållande drow-modulerna som är fortsättningen på Giants. Och även "The Speaker in Dreams" och "The Standing Sone" som är fortsättningen på Citadel och Forge. Och resten av S-modulerna (som Tomb of Horrors och White Plume Mountain tillhör)
Det är jag skeptisk till. Två samlingsvolymer på ett år är nog lite mer än de tänkt sig.
Wizards har fått en del kritik för att de bara ger ut mega-äventyr (alla äventyren hittills, utom Lost Mine of Phandelver, är "hel-kampanjsäventyr") och inte "moduler" som är lätta att droppa in i en befintlig kampanj. Jag tror Tales from the Yawning Portal är ett sätt att testa om en äventyrsantologi är något som säljer väl, och i så fall kanske vi kommer att få se fler av den varan - men det dröjer nog i så fall minst två år innan de har tillräcklig information och har hunnit agera på det.
Även om Wizards har varnat för att försöka läsa ut för mycket mönster ur deras utgivning hittills så verkar det vara ungefär:
Sensommar: äventyr som pushas jättehårt i sociala media, tie-ins, o s v (Rise of Tiamat, Out of the Abyss, Storm King's Thunder).
Senhöst: Sourcebook (Sword Coast Adventurer's Guide, Volo's Guide to Monsters).
Vår: äventyr som pushas lite mindre och som kan vara lite mer experimentellt (Princes of the Apocalypse, Curse of Strahd, och nu Tales from the Yawning Portal).
Så till sommaren tror jag det kommer ett mer traditionellt feting-äventyr (måhända det som Pendleton "Adventure Time" Ward varit inblandad i), och till hösten tror jag vi får en bok med diverse tilläggsregler (det skulle passa ihop med pushen de gör på Unearthed Arcana nu med nya artiklar nästan varje vecka) och eventuellt de nya psi-reglerna, och till våren kanske de rentav vågar sig bortom Forgotten Realms för ett äventyr. Det är en hel del av de senaste UA-artiklarna som känns som om de är baserade på olika världs-specifika koncept (College of Whispers från Bard-artikeln är som gjord för de drakmärkta husen Phiarlan och Thuranni, till exempel).