Nekromanti Varför är sidan så seg?

Hedning

Veteran
Händer rätt ofta att jag sitter och väntar i 5-6 min innan den kommer upp! Är det likadant för andra också?

Rising

Vila i frid
Rollspelsvalet segar nog ned forumet rätt hårt. Alla bilder som ligger på forumets server, det är iaf min gissning.

Valet i år är ju så mycket explosivare än det var förra året.

Sen tror jag att fjantarna på svenskamagic säkert har varit med och förstört. Inte för att jag har något belägg för det, men de är så lökiga att man inte kan anklaga dem för tillräckligt mycket elaka saker.

/Rising
gissar

Storuggla

Champion
"Sen tror jag att fjantarna på svenskamagic säkert har varit med och förstört. Inte för att jag har något belägg för det, men de är så lökiga att man inte kan anklaga dem för tillräckligt mycket elaka saker."

Om det är någon tröst så brukar jag skylle det mesta på svenskamagic. Forumsslöhet, ovilja att lämna in uppgifter och eventuella impulsköp som tvingar mig leva på nudlar resten av månaden.

Storuggla, gillar inte vitlök

Troberg

Sinister eater
En sak som hjälpt för mig är att inte använda Internet Explorer 5.5 eller nyare. Den har en bugg som gör att uppritningen av stora tabeller (vilket forumet har mycket av) ibland går fruktansvärt långsamt. En sida som kan ta minuter innan den visas i IE6 kan laddas på en sekund eller två i Opera eller IE5.

Den buggen har gjort att jag i princip lämnat IE helt och kör Opera i stället.

Hedning

Veteran
Jag var med då ;)

Hade bara annat nick (någon kanske avlägset kommer ihåg Hygglo?)

Topic: Det ligger nog något i vad du säger, Troberg, ska ta & prova Opera!

Tack!

Troberg

Sinister eater
Ett tips till

Undvik kvällarna. Det går oftast mycket bättre på morgonen fram till lunch.

Hedning

Veteran
Re: Woah! Det är HYGGLO!

Aaahh.. those were the days :gremwink: Fan va kul att bli ihågkommen för någonting sådant =)

Håller med... *Innehåller exempel*

"Generated in 138.322 seconds in which 136.841 seconds were spent on a total of 18 queries. Zlib compression disabled."

Tråkigt att behöva vänta så länge... Aja, bra servrar är dyra antar jag.

Mvh Victor Palm