"Stryk den inte mothårs! ALICIA NEEEEEEEJJJ!!!!"nästan Guran89 said:Katten är förbannad. ASFÖRBANNAD, I tell ya! Allt du tar med dig ut från kattkammaren förvandlas till något hemskt eller äckligt eller värdelöst.
Bräckliga önske-katt-mutor av besjälade djinner! <3!nästan Tre Solar said:+ Den är för stor och vägen ut och in är jättesmal.
+ Katten är en "önske-katt" - den tål inte att synas i sömmarna. Varje gång man plockar fram den för att titta på den minskar dess värde med t100%.
+ Katten är en muta till en ond djävul, en betalning för att den ska hålla sig på sin plats. När man tar den därifrån släpper man lös honom (som DFD fast med skatter istället för ett monster).
+ Katten är väldigt bräcklig.
+ Katten är besjälad av små djinner och kan bara lämna grottan av fri vilja.
Well, duh?nästan Eksem said:Som spelare skulle jag bli sjuuukt sur om katten bara upplöstes eller togs ifrån mig efter att jag surt förvärvat den. Föredrar därför varianterna där man inte hinner få ut katten (ras, bräcklig bro, etc) att katten är ett levande väsen/monster, att dess falska natur är uppenbar väldigt tidigt (innan man börjar lassa det på kärran eller vad man nu gör). Det är mitt spelarperspektiv iaf. Tycker det finns gott om råd i tråden som motsvarar mina spelarönskemål så jag kom inte på några egna
De kanske klänger sig fast i enorma klo-pelare?nästan Landrim said:Kanske inte passande for level 1 rollpersoner men, hela kattkammaren ar insidan av en enormt stor Mimic! RP upptacker att nagot ar fel nar katterna verkar sitta fast i varandra och omgivningen, RP tvingas att fly innan mimicen vaknar. (skrivet pa mobilen)
Alla katter är kärlek och kamratskap!nästan .113 said:Katten är Kärlek och kamratskap! Tillsammans har de minsann lyckats, och kommer göra så i mångra år framöver. Låt dem ge varandra kramar och klappar på ryggen!
Stackars kattnästan Sapient said:Katten består av en komplex konstruktion i (något annat material än guld, mithril eller adamantium typ) som är det enda som håller grottaket uppe.
För varje stag som avlägsnas ökar sannolikheten att det störtar in - och gör typ 30T20T20 i skada. (slå 30 T20 för att bestämma hur många T20 som ska slås för själva skadan...)
Typ numrerade halsband?nästan .113 said:Det här fick mig att tänka att du kan ha typ 100 katter där inne, numrerade (äh, du måste ju ändå ha koll på sakerna när de ska säljas) och för varje skatt de tar slår du en d100, om det blir den siffran på katten ELLER någon tidigare katt så händer något skit.
Så det är 1% första slaget, 2% andra slaget osv. Bra ha en lista med alla katterna på då, eller åtminstone en översikt, så du kan pricka av om spelarna tagit dem.
Eller för att göra det mer spännande så skiter det sig mer och mer beroende på hur mycket katter de tagit, i stil med, 1 katt så kanske bara katten försvinner sen på nått sätt, men relativt harmlöst. 13 katter, spelarna blir cursade, när de kommer upp i 25 blir de dessutom hauntade av ett spöke eller nåt. vid 40 så summonar de en mumie, vid 60 en lich, vid 90 en jättedemon och 100 en tarrasque.
Bad stuff listan går ju så klart göra om, eller leka med på olika sätt , kan ju t.ex. vara så att hela katten är cursad så att man får slå på en badstuff lista varje gång man tar en katt, och lägga på +1 på slaget för varje katt också, då blir det lite mer personligt och sådär gulligt "vafan jag fick 3 förbannelser på mig, du fick bara 1"
Eventuellt kan badstuff listan vara good stuff också, men bara i början. Ju girigare de är desto sämre ska det ju gå, men en som nöjer sig med en katt kanske har tur och får en blessing istället. Som så klart förvinner hårt om denne fortsätter loota katter som det giriga monster denne är.
Greed is a sin.
"Kattbitar"? Yuck...nästan slanfan said:Rollpersonerna anlitas av en ancient red dragon för att äventyra i dennes kattkammare. (mängden skatt rollpersonerna snor med sig ut är givetvis fritt vald, men konsekvenserna borde ju avskräcka)
En dungeon är en portal till "elemental plane of gold/cash/whatever", vilket innebär att rollpersonerna enbart kan sno med sig de kattbitar vars sanna namn de kan luska ut och sedan, väl hemma, åkalla.
JÄTTESTOR!nästan Arfert said:Som i Black Sails: Katten är så jättestor att man behöver ett fort eller borg för att vakta den, och varenda jävlel är ute efter den, så man måste hålla den hemlig.
RP behöver:
• En säker plats för att förvara katten på.
• Kunna forsla katten säkert och hemligt till den säkra platsen, om och när de fixat den.
Lika bra att låta den vara kvar.
You and me both! Ingen gillar att bli av med en katt!nästan Logros said:Jag skulle bli superpissed om katten snoddes från mig. Hellre att som andra skrivit spelarna inser tidigt att de inte kan få med sig allt, men får völja vad de själva tycker är "bäst" att ta med (med alla diskussioner och konflikter det kan innebära).
Bara för att internet är internet och ni alla säkert tror att den där bilden är på låtsas så postar jag här en länk där man förutom "catcoptern" kan se fler "verk" av samma person. Och ett varningens ord – det här är inget att klicka på för dig som inte tycker att uppstoppade djur ska flyga.RasmusL;n149619 said:
Jorå!