Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Hejsan,
jag har en liten fråga som har gnagt mig ett tag nu. I de flesta tradspel så finns det en ohemulig-mängd regler krng strid, varför?
Missförstå mig rätt, jag diggar action lika mycket som någon annan, men varför gör man inte bara regler som hanterar strid istället för att ha en massa special-regler?
Jag menar, varför behöva initiativ i ett system som kan hantera att en karaktär försöker göra saker snabbare än en annan?
jag har en liten fråga som har gnagt mig ett tag nu. I de flesta tradspel så finns det en ohemulig-mängd regler krng strid, varför?
Missförstå mig rätt, jag diggar action lika mycket som någon annan, men varför gör man inte bara regler som hanterar strid istället för att ha en massa special-regler?
Jag menar, varför behöva initiativ i ett system som kan hantera att en karaktär försöker göra saker snabbare än en annan?