Nekromanti Varför finns inte en osr version av Shadowrun?

God45

#PrayersForBahakan
Eller är det jag som inte kan hitta den?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Nej, jag är rätt säker på att det inte finns än. Det finns ett antal olika light-regelvarianter av indietyp, dock.

Men det borde väl inte vara så krångligt? Grejen är ju att magin återvänt, så det borde bara vara att ta precis vilket fantasy-osr som helst, hitta på regler för troll och orcher om det inte finns, och sen regler för skjutvapen, och där hade jag bara kört 1Dx i skada, räckvidd och antal skott innan omladning vilket tar en handling.

Det är möjligen matrixen som skulle behöva nån slags specialare om man vill köra på "full runs". Men jag hade nog hackat ner det till något enkelt färdighets/grundegenskaps/saveslag.

God45

#PrayersForBahakan
Det finns en massa light och indie-varianter. Och konversationer till Savege worlds och grejer...

Men jag vill ha det till OSR utan att behöva skriva det Skarpskytten ;)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nyfikenhet: Vad menas med OSR i sammanhanget - Shadowrun med moddade original-D&D-regler eller Shadowrun med de regler som var med i första utgåvan av Shadowrun eller ett Shadowrun med nyskrivna regler som försöker fånga dödligheten och problemlösandet etc som kännetecknar OSR (typ som Fantasy! alltså)?

God45

#PrayersForBahakan
krank;n102374 said:
Nyfikenhet: Vad menas med OSR i sammanhanget - Shadowrun med moddade original-D&D-regler eller Shadowrun med de regler som var med i första utgåvan av Shadowrun eller ett Shadowrun med nyskrivna regler som försöker fånga dödligheten och problemlösandet etc som kännetecknar OSR (typ som Fantasy! alltså)?
Det sista primärt, men om det innebär moddade D&D regler är jag ok med det men tror inte det är det optimala sättet att göra det på. Original Shadowrun reglerna är en mardröm utan slut som jag inte vill röra med en 10 fot lång cyberpåle.

God45

#PrayersForBahakan
chrull;n102375 said:
Shadow-Hack är inte OSR nog eller?

Det är inte OSR nog, det spelar inte som Shadowrun i Mirrorshades mode och det gör ärligt talat pink mohawk dåligt också, det är onödigt petigt och det är helt enkelt inte särskilt bra. Men primärt är det inte osr alls.

anth

Vetefan
För ett par år sedan letade jag efter en OSR-version av d20 Modern Urban Arcana. Jag kommer inte håg vad jag hittade, men jag kommer ihåg att det inte var speciellt svårt att hitta.

Jag tänkte mest att det inte kan vara så svårt att göra om Urban Arcana till Shadowrun.

God45

#PrayersForBahakan
anth;n102382 said:
För ett par år sedan letade jag efter en OSR-version av d20 Modern Urban Arcana. Jag kommer inte håg vad jag hittade, men jag kommer ihåg att det inte var speciellt svårt att hitta.

Jag tänkte mest att det inte kan vara så svårt att göra om Urban Arcana till Shadowrun.
Ohh... Tänkte inte på det. Tack :)

Max Raven

T12-kultist
Rotsystem är väl hyfsat som ett OSRigt Shadowrun..? Fast utan fantasy och med cthulhu som grönsak. ;)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Max Raven;n102436 said:
Rotsystem är väl hyfsat som ett OSRigt Shadowrun..? Fast utan fantasy och med cthulhu som grönsak. ;)
Och utan matrixen. Så inte Shadowrun överhuvudtaget.