Nekromanti Varför finns inte.......

trinker

Warrior
Glock 17 till neotech2..... ? det är ju ett av världens vackraste vapen tycker jag.

jag bara undrar..

-cozcin-
jag kollar på dig

O.J

Veteran
Därför att det redan finns tillräckligt med österrikiska fjollpistoler i spelet.
Nej, men allvarligt, den käns inte så nödvändig att ha den år 2059 när Glock 50 finns, däremot kan ju själv göra den om man känner för det.

Anywhere i roam
Where i lay my head is home
Carved upon my stone, my body lie but still i roam

chrull

Stockholm Kartell
Glock 29 fanns med i första upplagan... Så antagligen kommer det några glock modeller i NO... DEt borde det göra.. Jag tycker också om Glockarna..

chrull

Joham

Veteran
Glock 29?

Det finns en massa andra Glockar med i spelet också. Neogames ändrar ibland vapnens riktiga namn, tex Ingram M12 istället för M10 och Browning M3HB istället för M2HB. Det låter väl mer futuristiskt så. Glock 29 i spelet verkar representera Glock 17 så det är bara att ta den. Den ser likadan ut och har samma kaliber och samma magasinstorlek så när som på en extra kula i 29:an.

Joham

G

Guest

Guest
Ja, det är det faktiskt,nästan... eller förresten: det är nog ett av de mest använda i rollspel... Beretta 92F är finare!!!

Mäster Azazel

Krellh

Warrior
Beretta 92F är finare!!!

Och så vansinnigt mycket bättre att skjuta med - Glock'en väger alldeles för lite, så snabbeld är svårt som attans.
Å andra sidan är Berettans konstruktion, enligt min mening, lite klumpig. Jag menar, att göra en pistol där man måste fräsa bort halva manteln för att banta vikten...nä, tacka vet jag en något ombyggd CZ eller Tanfoglio

/Tobbelobbe

ripperdoc

Myrmidon
Re: Glock 29?

<I>Det låter väl mer futuristiskt så. </I>

Då har du fått överhanden om bakfoten (citat från HotShots 2). Alltså, nya versioner görs ständigt av vapnen, och de får nya namn efter det. Även om kaliber är densamma kan både utseende, material och inre komponenter ha ändrats. Så vapnens namn är _inte_ ändrade bara för att verka mer futuristiskt, utan det visar att vapnen uppgraderats med nyare teknologi.

/RD

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Joham

Veteran
Re: Glock 29?

Det var det jag egentligen menade. Glock 29 är en framtida version av Glock 17. Alltså kan man säga att 29 låter mer futurisktiskt än att säga 17. Jag förstår precis varför ni gjort om namnen. Jag kanske bara inte fick fram vad jag menade så bra...

Joham -"I will kill you until you die!" Saddam Hussein, Hot Shots 2