densitet, tyngdkraft och paralellvärldar.
såå... du påstår altså att kastaren har kontroll över hur kastkniven träffar eller?? ärligt.. för att kunna veta nått sånt måste man ju sätta upp en massa sinusformler och räkna ut perioden med vilken kniven snurrar.. och sen skapa nån slags maskin som kan kasta iväg en kniv med just den förutbestämda hastigheten, snurren och utgångsvinkel..
jag tycker det verkar lite svårt, borde det inte finnas nått annat sätt? (kanske det sitter i ryggraden efter ett par tusen kast?)
näe.. jag håller fast vid att det borde vara nått mellanting mellan stick och hugg.. båda tabellerna är otillräkliga för att beskriva skadan.
MEN DET ÄR JU BARA ROLLSPEL! INTE NÅN FYSIKUPPSATS!! ni får skära ner på realismen för att kunna spela ett flytande rollspel där ni inte måste räkna ut precis allt!
gräver man lite i alla regelsystem hittar man förr eller senare motsägelsefulla grjer, i dodc kan man höja sig hur högt som helst i färdigheterna, i eon är kvantiseringen för stor, magiteorin funkar inte om man räknar lite på det och världen är omöjlig eftersom densitet rellativt till x^3 och den tänkta tyngdkraften, storlek och paralellvärldar gör den.. just omöjligt om man räknar på det!
acceptera att det är hugg. du kan inte få allt. men om du verkligen tycker att det är så himla kämpigt så är det la bara att ändra på det!!
ush.. jag skulle vilja klaga på er (kunglig form) kreativitet och ditt soffpotatiserade levnadssätt, men det har jag ju sagt att jag inte ska göra..
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]