anth
Vetefan
I samband med att nya DnD ska släppas om ett par månader svämmar forumet över med trådar vad folk tycker om en produkt som inte finns ännu och som folk därför egentligen inte kan tycka så något om - eftersom ingen läst regelböckerna ännu.
Fatta vad kul det måste vara att jobba för Wizards och göra nya DnD.
Där absolut allt som görs: regler, texter, antalet sidor i böckerna, papperskvalitet, illustrationer, omslagsbilder, omslagskvalitet, logotyp och snart antagligen ens egen farmor - bedöms och betygsätts av nördar.
DnD-nördar vars åsikter ingen i hela världen bryr sig om förutom andra DnD-nördar.
Nördar med så olika inbördes smak att oavsett vad man gör kommer alltid minst hälften vilja bränna en på bål för att de tycker att man förstört deras älsklingsspel.
Finns det något annat rollspel som skulle få lika mycket uppmärksamhet vid ett nysläpp?
Skulle WoD få det?
Behandlar vi svenska rollspel på samma sätt? T.ex. en ny version av DoD, EON eller Mutant?
Och hur mycket av det hela är "Wizards eget fel", d.v.s. att det är Wizards själva som piskar upp stämningen?
Till sist: är detta beteende värdigt mänskliga varelser?
Två saker som jag avskyr med hela mitt hjärta är:
1. Svallerpressen med löpsedlar som "Prinsessan Diarré ha bytt blöjmärke."
2. Sportjournalister som efter avslutad match trycker upp en hårboll till mikrofon i ansiktet på spelarna och alltid ställer samma fråga: "hur känns det." För att sedan avsluta den meningslösa intervjun med "över till studion" där det sitter ett gäng självutnämnda "experter" som analyserar sönder matchen till finmalen sand.
Varför beter vi oss själva på exakt samma sätt i samband med nysläppet av DnD?
(eller nysläpp av stort datorspel, eller, skivsläpp av stor artist,...)
Varför uppför vi oss på ett sätt som i mina ögon är helt ovärdigt Homo Sapiens Sapiens?
Vad är det som får människor att sjunka så lågt?
P.S.
Ni får själva sätta ut där ni tycker att det behövs i min text.
D.S.
Fatta vad kul det måste vara att jobba för Wizards och göra nya DnD.
Där absolut allt som görs: regler, texter, antalet sidor i böckerna, papperskvalitet, illustrationer, omslagsbilder, omslagskvalitet, logotyp och snart antagligen ens egen farmor - bedöms och betygsätts av nördar.
DnD-nördar vars åsikter ingen i hela världen bryr sig om förutom andra DnD-nördar.
Nördar med så olika inbördes smak att oavsett vad man gör kommer alltid minst hälften vilja bränna en på bål för att de tycker att man förstört deras älsklingsspel.
Finns det något annat rollspel som skulle få lika mycket uppmärksamhet vid ett nysläpp?
Skulle WoD få det?
Behandlar vi svenska rollspel på samma sätt? T.ex. en ny version av DoD, EON eller Mutant?
Och hur mycket av det hela är "Wizards eget fel", d.v.s. att det är Wizards själva som piskar upp stämningen?
Till sist: är detta beteende värdigt mänskliga varelser?
Två saker som jag avskyr med hela mitt hjärta är:
1. Svallerpressen med löpsedlar som "Prinsessan Diarré ha bytt blöjmärke."
2. Sportjournalister som efter avslutad match trycker upp en hårboll till mikrofon i ansiktet på spelarna och alltid ställer samma fråga: "hur känns det." För att sedan avsluta den meningslösa intervjun med "över till studion" där det sitter ett gäng självutnämnda "experter" som analyserar sönder matchen till finmalen sand.
Varför beter vi oss själva på exakt samma sätt i samband med nysläppet av DnD?
(eller nysläpp av stort datorspel, eller, skivsläpp av stor artist,...)
Varför uppför vi oss på ett sätt som i mina ögon är helt ovärdigt Homo Sapiens Sapiens?
Vad är det som får människor att sjunka så lågt?
P.S.
Ni får själva sätta ut där ni tycker att det behövs i min text.
D.S.