Nekromanti Varför händer det inget hos Neogames?

T-RED

Warrior
Har inte längre någon uppfattning om hur länge sedan det är som Ultra släpptes, men det känns som en halv evighet.
Varför händer det inget?
Och då är det på hemsidan jag menar då den är Neogames enda ansikte utåt.
Senaste uppdateringen handlade om Eon produkter och det enda som istortsett gick att hitta om Neotech var att det är slutsålt, det kommer någon sorts nyutgåva som för tillfället kallas NX och att varken arbetet med Neotech Police eller Neotech America är dött.
Jag hoppas att det bara är webbansvarige som helt enkelt gått och skaffat sig något annat jobb och därför inte hunnit med att uppdater något mer än Neogames högprioriterade spel EON.
För ärligtalat blir man inte less på att Ultra fortfarande står som Nyhet i deras webshop och att det verkligen inte händer något på deras hemsida?
En annan sak är utseendet på hela sidan vilka riktar den sig till?
Inte är det till ungdomar (10 - 30år ) i alla fall, för till och med forex hemsida är roligare.
Så snälla neogames ryck upp er som de SPELföretag ni är och ge oss en mening med att uppsöka er hemsida mer än en gång per kvartal.
Ge oss gratis material, tävlingar vad som helst som leder till att hoppet i alla oss som spelar era spel inte slocknar...

Hmm nu kan man ju undra om det här verkligen hör hemma här eller om det borde ha skrivits någonannanstans men jag vill gärna veta vad ni andra tycker och i grund och botten så är det Neotech jag vill ha mer information om.

Till sist ett stort tack till alla er som skriver eget material till neotech och låter oss andra ta del av det.
Ni är nog det enda som gör att folk faktist fortfarande hoppas på nytt material till N2 / NX eller vad det nu ska heta.
Och om det skulle vara så att jag eller någon annan missat någon av era hemsidor posta en länk här.

PS. Visst pratades det om att NoGo skulle uppdateras eller?

G

Guest

Guest
Event: Spånarkväll

Jag skulle bli glad om fans till neotech fick vara med spelskaparna en kväll och hjälpa till att spåna personligen, då jag anser att skriftligt spånande är svårförstått och det är svårt att få reda på personens resonemang, allt som behövs för skriftligt missförstånd är att den man diskuterar med inte gått igenom allt i samma ordning som en själv, sådana saker upptäcks lätt personligen.

Sedan kan ju det hela avslutas med en öl/läsk på något närliggande ställe.

Tillägg, detta tror jag sedan skulle få fart på både neogames och övriga närvarande att arbeta på neotech, kanske bara för att få fler intresserade i spelgruppen, kanske för att göra något konvents äventyr.
I vilket fall tror jag att det skulle vara bra för neogames och jag räknar med att det inte blir någon som känner sig glömd med tanke på att de löste konflikten med någon tecknare angående eon3 på ett mycket moget sätt.

ripperdoc

Myrmidon
Standardsvar 1: Eon säljer bättre än Neotech. Eon är prioriterat. Neotech väntar på att det blir luckor i Eon:s utgivningsplan.

Jag håller med dig om att hemsidan bör livas upp, men problemet är väl just att NG får välja mellan att layouta en modul lite mer eller att uppdatera hemsidan - det tidigare lönar sig mer, så hemsidan står orörd.

När det gäller egenskrivet material så har ju det, med få undantag, också legat ganska nere. Som jag minns det var det iaf större fart på egetskrivet material för några år sedan, när N1 fanns och när N2 nyss kommit.

Gällande NoGo - sidan finns faktiskt uppdaterad, men saknar lämplig kod för att binda ihop nedladdningsfiler och vanliga artiklar. Tentor, eller helt enkelt Chalmers, har gjort att det inte funnits någon tid att sätta sig ned med NoGo. Just nu är dessutom NoGo nere på grund av effekter från serverkraschen här. Det är absolut inget löfte, men under jullovet bör NoGo kunna släppas så att alla kan skicka in material som de önskar till sidan.

/RipperDoc

AEGIS PRIME

Swordsman
Jag spelade NeoTech ganska mycket innan då jag lessnade på Cyberpunk 2020. När det går så långt mellan nyheterna och NeoTech material så börjar man minst sagt tappa sugen. Jag önskar hela tiden en rikigt bra kampanjmodul till NeoTech. Showdown i Berlin var ett bra försök men såklar allt för tunn. En rejäl stadsbeskrivning.. NeoTech Metroplex kanske kan vara något men jag är tveksam. Varför inte beskriva någon intressant stad. Berlin verkar vara en nöjesstad med mycket liv. Jag gjorde lite på en tanke till Berlin med hjälp av Night City Sourcebook till Cyberpunk...

Bastardo

Swordsman
Re: Event: Spånarkväll

Väldigt bra idé skulle jag tycka om jag var CJS & Co och hade slut på inspiration eller uppslag > Har du framfört idén till Neogames?

Dock är väl idén som Ripperdoc framför den mest trovärdiga, nämligen den att EON helt enkelt säljer för bra för att Neogames ska få upp ögonen på Neotech än på ett tag. Man vill väl suga på EON-karamellen så långt som möjligt... :gremsuck:

G

Guest

Guest
Re: Event: Spånarkväll

Inte framfört den än, jag har tenta imorgon men efter den har jag tillgång till mail och kan skicka iväg det.
Hoppas att det händer också.

Emil

Hero
Webbsida och Hardware

Så snälla neogames ryck upp er som de SPELföretag ni är och ge oss en mening med att uppsöka er hemsida mer än en gång per kvartal.

Du tror inte att det är så att eftersom de koncentrerar sig på att göra sina spel så har de inte tid eller pengar på att lägga på en flashigare hemsida.

För övrigt så har det väl hänt en del bakom ytan. Jag och Ripperdoc har skrivit ett manus till "Neotech Hardware 2" (som den inte kommer att heta, men ändå...) som innehåller en massa nytt och kul... Men utgivningen av den är uppskjuten till NX, så att den ska bli riktigt kompatibel med denna.

När NX kommer vet jag inte, men jag har åtminstone blivit tillfrågad om vad jag tycker ska fixas till en ny upplaga så jag antar att den kommer relativt snart - typ nästa höst.

/Emil

Bastardo

Swordsman
Re: Webbsida och Hardware

Du tror inte att det är så att eftersom de koncentrerar sig på att göra sina spel så har de inte tid eller pengar på att lägga på en flashigare hemsida.
Det minsta man kan kräva är väl iallafall att webansvarige uppdaterar hemsidan med lite information om utgivningen? Jämför hemsidan mutant.nu ? Den har både relativt snygg layout, ett gediget filarkiv och fortlöpande information.

För övrigt så har det väl hänt en del bakom ytan. Jag och Ripperdoc har skrivit ett manus till "Neotech Hardware 2" (som den inte kommer att heta, men ändå...) som innehåller en massa nytt och kul... Men utgivningen av den är uppskjuten till NX, så att den ska bli riktigt kompatibel med denna.

När NX kommer vet jag inte, men jag har åtminstone blivit tillfrågad om vad jag tycker ska fixas till en ny upplaga så jag antar att den kommer relativt snart - typ nästa höst.
Det är bra att det äntligen kommer lite information om utgivningen.. Väldigt tråkigt måste jag dock säga att det är för oss som gått ett år och väntat på Hardware och så får vi veta att den inte kommer förrän om ett år till, samt att källan för detta inte är den officiella hemsidan..

Sereg_UBBT

Swashbuckler

det är nog så att Neogames har upptäckt att det inte är någon idé att skriva ut releasedatum på hemsidan, för om de inte kan hålla datumet så blir en del sura (och skriver elaka inlägg här på forumet)....

Winchester

Veteran

"Om?"

Neogames har så vitt jag kommer ihåg aldrig hållit ett releasedatum för någon Neotech-produkt - ofta nog har prylarna kommit ett år för sent eller mer. Inte ens färdigskrivna produkter kommer ut i vettig tid - Offensiv låg och väntade på layouten hur länge som helst, till exempel.

SP

Helmgast
Det praktiska är vackert sa Sokrates

En annan sak är utseendet på hela sidan vilka riktar den sig till?
Inte är det till ungdomar (10 - 30år ) i alla fall, för till och med forex hemsida är roligare.

Neogames hemsida är praktisk och lättnavigerad, klaras av de flesta webbläsare och laddas rätt snabbt. Det som saknas är innehåll och inte fluff.

Förutom Eon så slukar Phobia en del tid. Det blir liksom aldrig klart även fast det borde, iallafall med tanke på alla "till jul kommer Phobia". År 2004 kom fyra Eon-moduler (helt klart godkänt) och en ny grundregelupplaga (Eon III). 2005 behöver man inte göra Eon III och då kanske det finns mer tid över till Neotech. Man kan ju hoppas iallafall.

Emil

Hero

Det minsta man kan kräva är väl iallafall att webansvarige uppdaterar hemsidan med lite information om utgivningen? Jämför hemsidan mutant.nu ? Den har både relativt snygg layout, ett gediget filarkiv och fortlöpande information.
Förstår inte riktigt vart du vill komma. Varför man inte har lika flashig hemsida som Mutant.nu har jag redan förklarat, men jag kan göra det en gång till: 1) När sidan först konstruerades (och låg på Marcos webbplats på trinet) såg webbsidor i allmänhet inte särskilt flashiga ut. 2) Varför lägga tid på att ändra på något som faktiskt fungerar utmärkt? 3) Kanske är även någon av de som är knutna till Mutant.nu skickligare webbsidesdesigners än Neogames-folket.

Sidan uppdateras fortlöpande: 2004-12-21, 2004-12-10, 2004-11-23, 2004-11-18, 2004-11-04, 2004-10-29, 2004-10-07, 2004-10-05. Åtta gånger på tre månader är väl inte så ruskigt dåligt, eller vad är du ute efter?

För övrigt så har Neogames lärt sig en läxa: Folk klagar bara om man berättar om sina deadlines och planerade utgivningsdagar, och sedan inte håller de. Då är det bättre att vänta med att säga något exakt tills boken är färdig att skicka till tryck.

/Emil