De kan till och med bli riktigt coola. Se bara på hur klingons gick från rymdorcher som bara skulle ha't, till rymdvikingar med heder och ära, allt eftersom Star Trek utvecklades.Arfert said:Det finns väl inget som säger att en ork per automatik måste slakta alla runt omkring. De är ju intelligenta och listiga. Kan säkert anpassa sig till situationen.
Det kanske inte är Cradle of Filth nivå men det finns ett prog-rock band från Australien som heter Galadriel som faktiskt är rätt braRecca said:/Recca, förvånad att Cradle of Filth inte gjort en låt om Galadriel.
Jag vet inte... Orker ska inte vara varken för listiga eller smarta tycker jag. De ska vara dumma och fasta i sina spår så att de lättare blir fotsoldater till olika mörka trollkarlar och ondskefulla generaler. Man kan göra grejen där man har en ork som är smartare än de andra och därför har organiserat orkerna till att lyda honom möjligtvis. Man kan också ha bättre sorter av orker som Uruk-hai:s från sagan om ringen (som också är coola halv-orker nu när jag tänker efter) som är smartare och listigare än de vanliga.Arfert said:Det finns väl inget som säger att en ork per automatik måste slakta alla runt omkring. De är ju intelligenta och listiga. Kan säkert anpassa sig till situationen.
Imo är detta rätt tråkigt. Om orcher bara är dumma djur, vad hindrar första bästa smarta magiker på de godas sida att ta kontrollen, leda in dem i ett bakhåll och låta hela jävla högen slaktas? Tadah! Inget mer orchproblem.God45 said:Jag vet inte... Orker ska inte vara varken för listiga eller smarta tycker jag. De ska vara dumma och fasta i sina spår så att de lättare blir fotsoldater till olika mörka trollkarlar och ondskefulla generaler. Man kan göra grejen där man har en ork som är smartare än de andra och därför har organiserat orkerna till att lyda honom möjligtvis. Man kan också ha bättre sorter av orker som Uruk-hai:s från sagan om ringen (som också är coola halv-orker nu när jag tänker efter) som är smartare och listigare än de vanliga.Arfert said:Det finns väl inget som säger att en ork per automatik måste slakta alla runt omkring. De är ju intelligenta och listiga. Kan säkert anpassa sig till situationen.
Men annars fungerar orker bäst som flock liknande stammar av vildar och slöder som lätt kan kontrolleras av första bästa necromantiker som behöver en Armé .
Det här är också en rätt cool anledning till att var och varanan Sauruman wannabe har en ork armeLaowai said:Nä, då tycker jag hellre att de gärna låter sig ledas av onda nekromantiker/warlocks är oförmögna, eller iallafall rätt kasa på att använda magi, som i bassejr's kampanj.
Det förklarar orchernas snarhet att alliera sig med andra raser, och ännu mer varför man ofta finner dem i lag med mäktiga magiker. De har ju inga egna