Skulle annorlunda vara något dåligt? jag ser annorlunda som oftast något possitivt inte något negativt. jag skulle själv ta mer illa om om någon sa till mig "du är som alla andra"
Samma sak folk vill ofta känna sig speciella, vi säger till folk att de är speciella eller att alla är speciella och liknande. och sedan uppfattar man annorlunda som något negativt. är inte det en väldigt underlig logik, gränsande till hyckleri.
Annorlunda och speciell betyder ju i stort sett samma sak men ändå vill folk gärna vara speciella men inte annorlunda
Finns det mindre av en vviss typ av människor inom ett vist område, viss hobby eller liknande, tex kvinnor/tjejer inom rollspels hobbyn. Så att majoriteten är män/killar. då ÄR ju kvinnor tjejer speciella inom denna hobby. Och ÄR därför även annorlunda jämfört med majoriteten som är killar/män. varför skulle det vara negativt? enda jag kan se som är negativt med detta är att det är för lite kvinnor/tjejer inom hobbyn enligt mig.
Vist kan annorlunda användas som ett nedsättande ord i vissa lägen men det kan ju vilket ord som helst göras