Samma här. Jag vet att vi spelade Kristalltjuren, som kom 1992. Då gjorde jag lumpen. Femte konfluxen kom 1994. Då hade gruppen skingrats för alla vindar, av oss fyra som var stadiga spelare hade tre flyttat till andra orter. Finis.Gurgeh;n273509 said:För att den sista delen kom efter att jag flyttat hemifrån och min spelgrupp spridits för vinden. Vi hade spelat kampanjen fram till slutet av Kristalltjuren.
Sen undrar jag om vi hade fortsatt även om vi hade bott kvar, för vi gillade verkligen inte Kristalltjuren. Svavelvinter var bra, Oraklet okej, Kristalltjuren obra. Jag har bläddrat i Femte konfluxen, och tar fram de andra modulerna ibland, men Svavelvinter är den enda som jag någonsin känner för att spela om.Rymd hamster said:Sen flummar ju saker ut rejält i och med kristalltjuren, vilket jag tror kan kännas avtändande för många.
Absolut, men frågan kan ju ändå vara befogad med tanke på Konfluxsvitens plats i svensk rollspelshistoria. Många känner till den, men hur många har faktiskt spelat den?Vimes;n273538 said:Det känns som svaret på den här frågan varken är specifikt för Svavelvinter eller ens rollspel i allmänhet.
Jag har för min del påbörjat ganska många saker som jag inte avslutat sedan. Jag tror inte att jag är ensam.
Det där får stå för dig. Jag tror att de flesta är fullt kapabla attVimes;n273538 said:Det känns som svaret på den här frågan varken är specifikt för Svavelvinter eller ens rollspel i allmänhet.
Jag har för min del påbörjat ganska många saker som jag inte avslutat sedan. Jag tror inte att jag är ensam.
Jag är en av dem som spelat "hela" kampanjen, men vi tyckte så illa om kristalltjuren att vi bestämde oss efter ett par sessioner att det var en knarktripp i en därför väl anpassad stad i Oraklets fyra ögon och att vi hittade det som behövdes ur scenariot i källaren hos ett par onda magiker. Det var egentligen kanske inte så mycket att äventyret var dåligt som att vi kände att det var för fel system. Skulle mycket väl kunnat spelat det i något annat lite flummigare system.Skarpskytten;n273550 said:Sen undrar jag om vi hade fortsatt även om vi hade bott kvar, för vi gillade verkligen inte Kristalltjuren. Svavelvinter var bra, Oraklet okej, Kristalltjuren obra. Jag har bläddrat i Femte konfluxen, och tar fram de andra modulerna ibland, men Svavelvinter är den enda som jag någonsin känner för att spela om.
...och Mutant där kampanjerna, trots välfyllda boxar, verkar gå att klara av i ett nafs.DanielSchenström;n273611 said:Jag tror förståelsen för detta också syns i en del spel som D&D...