Nekromanti Varför i hela hellsingland julpynt i november ??

Johan K

Gammal & dryg
Alltså varför i hela hellsingland börjar man gå lös med julpynt nu i novemnber ?? Känns ju lite galet att göra det, minst sagt. Det är ju lite för tidigt för detta tycker jag. Man kunde väll iaf vänta till runt 1:a adevent elelr nått sådant.
Någon som har en mer eller mindre bra förklaring till detta fenomen ?!

Hjalle

Swashbuckler
I Hälsingland är det iallafall snö

Det är ett desperat försök att fly undan hela fenomenet "November" - en tid där det är förpiskat mörkt, men det fortfarande är regn istället för snö, det är höst samtidigt som löven slutat glöda och ligger rätt så döda, och så vidare. Julen är inte direkt nära men folk längtar dit. Genom att börja rejält i förväg så kan man åtminstone låtsas att det snart är jul, snö, tindrande barn och skuttande ögon.

-Hjalle, är inte allt för emot det.

The_Gorger

Hero
Meh, så är det ju jämt

Jag kan inte minnas när man inte blev upprörd för att julskyltningen började för tidigt. Häromdagen tittade jag i några MAD-tidningar från 60-talet och redan då förfasade man sig över detta. Det är som korrumperade politiker, dåligt väder och uppförsbackar. Det är inget som överraskar mig iaf.

Magnum_UBBT

Warrior
Börja tidigare = mer pengar (ANT)

Dessutom så kan man tjuvstarta med mellandagsrean, vissa startar redan före jul. Efter den 25´e är intresset för julgrejjer = noll.

Sälj så mycket du kan medan du kan.

Anders Åstrand

Swordsman
Varför inte?

Vintern är ju en helt och hållet värdelös årstid, speciellt i det mörka lilla kalla rövhålet Sverige. Julen är ju det enda som piggar upp. Jag har kört på julmusik, glögg och julpynt sen slutet av oktober hemma bara för att stå ut med eländet.