Leon
Leo carcion
Ok, så inga RP större än drakarJag antar dock att de kan springa in eller ut ur den drakgrotta som kommer utgöra crescendot i äventyrs paket IV
Ok, så inga RP större än drakarJag antar dock att de kan springa in eller ut ur den drakgrotta som kommer utgöra crescendot i äventyrs paket IV
Nä men det är ok tycker jagOk, så inga RP större än drakar
Vet du vad mithril kostar?! Och hur mycket det skulle gå åt för att göra en rustning som passar en halvjätte?Finns det något som hindrar halvjätten från att vara lika skicklig som svärdsmästaren, och därför mycket bättre på grund av bättre statline? Eller från att få sin egen mithril-rustning?
...om man bortser från sådant som fysik och evolution, antagligen inte...Finns det något som hindrar halvjätten från att vara lika skicklig som svärdsmästaren
Jag skulle köra:Sty 4t6+2
Int 3t6
Fys 3t6+2
Psy 2t6
Smi 3t6
Kar 3t6
Typisk halvjätte minst 2.15-2.60
Jag har också längtat efter att få spela stora karaktärer. Om att de blir för bra i strid gör hela rasen till pascifister poeter med en förkärlek för spelunking.Om vi ändå plockar bort sto. Varför är oftast halvjätten eller den stora personen inte en spelbar arketyp. Jag längtar efter dagen då jag får spela en halvjätte med 24 i sty och 18 i int. Make it happen fria ligan!
Det snygga/brutna med gamla DoD var ju att man i princip kunde ta vilket monster som helst och slå fram som rollperson.Jättar finns väl bara i monsterböckerna? Aldrig någonsin träffat på en jätte när jag spelat.
Hoppas jättarna integreras bättre i det nya D&D.
Ja, alltså en kampanj där RP är jättar, drakar, titaner och demoner är ju förlängningen av det här resonemangetWhy play a half giant when you can play the full giant?
Campaign sub-title "you are tiny and I will eat you"Ja, alltså en kampanj där RP är jättar, drakar, titaner och demoner är ju förlängningen av det här resonemanget
...it's in the name, trots allt
Symbaroum som skrivet av människorna bakom Mutant år Noll och med en bunt klara vinkar till klassiska Drakar och Demoner (Ordo Magica med mera) kan man ju spela rese och vara tre meter lång om man vill. Men det är väl så nära man kommer.Om vi ändå plockar bort sto. Varför är oftast halvjätten eller den stora personen inte en spelbar arketyp. Jag längtar efter dagen då jag får spela en halvjätte med 24 i sty och 18 i int. Make it happen fria ligan!
Med halvjätte menar jag nog en rolllperson som är större än en människa 2.30-3,00. Inte störrre än såSymbaroum som skrivet av människorna bakom Mutant år Noll och med en bunt klara vinkar till klassiska Drakar och Demoner (Ordo Magica med mera) kan man ju spela rese och vara tre meter lång om man vill. Men det är väl så nära man kommer.
Hagrid är t.ex. 2,59 m i filmerna, mitt i intervallet.Med halvjätte menar jag nog en rolllperson som är större än en människa 2.30-3,00. Inte störrre än så
Har också för mig att Tolgulder är c.a. den längden (eller 2.5 meter), men hittar inte bekräftelse i Trakorien nu när jag tittar.Hagrid är t.ex. 2,59 m i filmerna, mitt i intervallet.