Nekromanti Varför inte tråd med senaste inlägg högst upp?

Morgoth

Swashbuckler
tja, jag vet inte riktigt... men det fungerar där iaf
det fungerar ju inte i trådade forum...

Jag tror inte att det har med det att göra. I Tribe 8-forumet på gamingoutpost.com så är vyn trådad, men metoden som nämndes funkar ändå jättebra. Däremot blir det lite lurigt om det är febril aktivitet på forumet, som på Eon-forumet.

Trådade forum äger förövrigt. Det är min ytterst subjektiva åsikt. Behöver jag redogöra för den?

Korpen

Hero
Jag håller inte med de som gillar det nuvarande upplägget som gör att intressant diskussioner faller bort in en röra flera sidor ner i forumet. Sant man KAN ställa in forumet så att du ser dem, men ytterst få användare GÖR det så det är ett ganska hypotetiskt argument (ja jag avänder platt visning), inte heller gillar jag att man "trådar" inläggen, det tar bara en massa tid att ladda varje inlägg separat.
Jag föredra ett "standard"-forum där senast postade hamnar högst upp, platt visning, som y.ex mitt favorit forum Art of Wargaming (politik)

Azagthoth

Myrmidon
Eftersom du inte verkar gilla några av funktionerna så förstår jag inte riktigt varför du använder dessa forum över huvud taget. Hur som helst så gillar vi som driver dem dessa funktioner och ogillar de som du gillar och förespråkar. Räkna därför inte med någon förändring.

Azagthoth

Myrmidon
Jag tillbringar inte tid på ett forum för att beundra layouten, utan för innehållet.

Gäller mig också. Men jag kan välja att inte ta till mig informationen om den inte presenteras på ett sätt jag gillar. Tidigare läste jag inte DN för tidningen tog upp hela matbordet, jag ville läsa nyheter men valde bort DN på grund av dess utseende och funktionalitet. Webbforum kan fungera på samma sätt, jag väljer ofta bort forum som fungerar på de sätt du beskriver och försöker hitta en plats där jag kan läsa och diskutera ämnen jag gillar med hjälp av metoder jag gillar.

Sodivra

Champion
Sant man KAN ställa in forumet så att du ser dem, men ytterst få användare GÖR det så det är ett ganska hypotetiskt argument

Om du iallafall själv ställer in forumet på att visa alla trådar från 48 timmar bakåt så har ju DU den inställningen iallafall. Ifall du är rädd för att inte andra har den inställningen och lägger märker till gamla trådar så kanske vi ska göra en undersökning om hur många som faktiskt gör det - Kanske dom flesta ändå?

Du kan tråda av inlägg både när du läser en tråd (Platt visning) och på ett specifikt forum, alltså trådlistan. (Minimerad)