Arfert said:
krank said:
Blasphemy said:
Gjorde jag?
Då är jag beredd att pudla och/eller ta bort bilden från kommande utgåvor.
Vi får se om någon av de som faktiskt HAR problem med sexistiska bilder också tycker att den är sexistisk.
Passa på att ta bort tjejen i grönt också. Hon är visserligen maskerad och påklädd med en massa tyg.. man alldeles för snygg och sexig.
(sexighet är inte = hud).
Sexigt är inte det samma som sexistiskt. Avsaknad av sexighet kan ibland även vara sexism (t.ex. som en del av slut shaming).
Som jag ser det var det primära misstaget/felet/whatever angående Fantasy! att det var på omslagsbilden, så att resten av bilderna inte får en chans att visa om de samlade bilderna visar en mångfald.
Om tjejen på omslagsbilden t.ex. hade haft en "läderkjol" av typen romers legionär, utan någon annan ändring, hade den nog inte triggat en "åh nej, inte en till"-reaktion och de potentiella köparna blivit ytterligare lite större. Alternativt en annan omslagsbild, och sedan haft den bilden någonstans i boken.
Nåja, finns några slumptabeller och annat som antagligen också skulle behöva lite ändringar om man vill putsa till Fantasy! ur sexismsynpunkt. Sedan om det skulle vara värt att göra det och samtidigt behålla nostalgiinspirationen, då det i viss mån drar inspiration från spel och målningar som i sin tur drar inspiration från 20-talet, är en annan fråga.
Så om det finns anledning om att pudla handlar det om sammanhanget är viktigt eller inte. För Fantasy! ser jag inte heller någon anledning att pudla, men dock några punkter man kan titta på för att göra en bra produkt ytterligare lite bättre.