Minimoni
Homelander
Jag började väl själv egentligen med någon form av blandning mellan DoD-91 och de tidigare versionerna. Vi hade allt som släppts och köpte snabbt nya splatbooks när de väl gavs ut. Hade aldrig några direkta problem med regler, men så husreglade vi garanterat det vi inte förstod. När väl Chronopia släpptes så ansåg vi det vara ett väldigt underligt spel, men inte dåligt på något sätt. Det var dock svårt för min spelgrupp att se Chronopia som DoD, vi såg det istället som ett eget spel som fick stå på sina egna ben.
Nu är jag lite OT men jag vill bara nämna detta. Jag har sett många säga att de gillade grundboken till Chronopia men inte alla splatbooks som släpptes, personligen älskar jag dem alla. De ger Chronopia en unik känsla av antika Rom blandat med 1700-tal och ångpunk. För mig är det en lysande kombination som verkligen faller mig i smaken, dekadenta alver som har orgier samt mördar folk enbart på grund av att de är uttråkade är en briljant lösning på hur det är att leva för evigt.
Nu är jag lite OT men jag vill bara nämna detta. Jag har sett många säga att de gillade grundboken till Chronopia men inte alla splatbooks som släpptes, personligen älskar jag dem alla. De ger Chronopia en unik känsla av antika Rom blandat med 1700-tal och ångpunk. För mig är det en lysande kombination som verkligen faller mig i smaken, dekadenta alver som har orgier samt mördar folk enbart på grund av att de är uttråkade är en briljant lösning på hur det är att leva för evigt.