Ulfgeir
Swashbuckler
Re: Råös
Hmm, Vampyrer (enligt den mer victorianska tradiitonen) borde ju annars passa.
/Ulfgeir
Hmm, Vampyrer (enligt den mer victorianska tradiitonen) borde ju annars passa.
/Ulfgeir
Jo. Så länge de inte förvandlar sig till vargar och fladdermöss och sådant. Jag erkänner mig dåligt påläst på viktorianska vampyrer, så den invändningen ger jag gärna upp om någon lärd yttrar sig.Hmm, Vampyrer (enligt den mer victorianska tradiitonen) borde ju annars passa.
Skogsrået är väl också ett monster som inte alltid är ont. I utbyte mot lite sex kunde hon ge jaktlycka.Men vissa människor på forumet skulle nog bedöma att det var värt risken i det fallet.
Monster, vidunder, odjur..(synonymt) framställs förmodligen som ondskefulla, fula (till det yttre / inre eller båda delarna) och MÄKTIGA (ofta) beroende på att de är vår uppfattning om främmande och fientliga (därav det aggressiva uttrycken) varelser.. Givetvis kan det ta sig väldigt många former, jag har sett förslagen i tråden, men det övergripande är oftast att de ger ett intryck av: ondskefull fientlighet, vämjelse parat med makt och något för oss helt väsensskilt. Spindlar och insekter i jätteform tex, brukar frekvent anses som monster, förmodligen pga sin främmande artform och vår generella avsky / fobi / skräck för dem, ändå kan man kanske inte tillskriva mer ondska åt dem än åt andra djur...*S*ju ondskefullare och aggresivare en varelse är, desto fulare återges den på bild. Ja drakar är kanske ett undantag, för de är vackra och ståtliga... å andra sidan så kanske det sitter i ögonen hos betraktaren
Jag tror du kom på något där.Spindlar och insekter i jätteform tex, brukar frekvent anses som monster,
Jag ser nog bara en spindel, men jag kan nog tänka mig att fråga om storleken först..*S*Om jag, som spelledare, säger att ni är ute och går i skogen och ni ser en spindel - vad ser ni då?
Tja, monstruös är ett epitet man kan tillskriva nästan vad som helst, en del skulle kanske tex ge det till en del av mina karaktärer.Om jag istället säger att ni ser en monstruös spindel - vad är skillnaden?
Men va' fan, gjorde jag då inte mitt bästa för att förklara det i förra inlägget! Va? Va? VA?När man svarat på den frågan har man också svarat på frågan vad ett monster är.
Vad hände sen? Vad gjorde han med kniven?Rosa ullig päls är skrämmande. Må vara så att jag har mer traumatiska upplevelser av rosa ullig päls än andra. I nian gjorde en klasskamrat till mig en kniv i slöjden. Med rosa ullig päls på handtaget. Sedan gjorde han ett tittskpå till kniven som han klädde med rosa filt och fyllde med spegelkross och lila ullig päls.