Nekromanti Varför Neotech?

Runde Rolf

Swordsman
Jag har alltid lirat Fantasy spel om man bortser ifrån mutant och mutant chronicles spm jag spelade i min "ungdom". Men så har jag läst lite om N2 och hört om det osv osv och det verkar riktigt bra! Ändå kan jag inte bestämma mig om det är värt pengarna. Iof har dom nån slags bokrea där man kan köpa massor av Neotech "paket" för shyssta priser men det räcker inte. Kan inte nån förklara lite snabbt(eller långsamt) varför jag ska köpa N2?

"Mångsidig som en plattfisk"

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Gillar du Cyberpunk? Då är N2 något att rekommendera. Det är en bra beskriven värld, anser jag (Jag vet att vissa inte håller med mig). Dessutom är det ju också från NeoGames, så ett detaljerat stridssystem finns. För alla vapenfetischister finns också massor av leksaker med massor av ammunitionstyper och massor av tillbehör. Dessutom är det Kul!!!!

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Flyby

Veteran
Det är inte värt pengarna. Inte före dom släppt ett gäng moduler. Som det är nu så får man ingen djup beskrivning av världen, och ens bild av N2 världen blir väldigt luckig. Det lär väl dock dröja innan dom börjar släppa moduler. Neotech Offensiv har ju t.ex. vart på gång i sex år. Vidare är det limbindning på böckerna.
Men annars är det jävligt kul och väl genomtänkt. Det är iaf. anledningen till att jag spelleder N2.

// Flyby

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det finns faktiskt ett fåtal moduler. Jag såg dem på Tradition i Stockholm.

Yassilus den store
--
Bättre en ball katt i kanalen än en kall balle i analen (ursäkta)

Solitare

Veteran
Det går väl inte riktigt att gämföra med Mutant-serien. Deär har inte varit något "katastrof", även om dett par små smällar väl har inträffat. Därför är världen ganska lik den vi har idag, förutom skillnade på nationer.

Och som det har sagts innan...Tycker du om scenen i lobbyn i Matrix, du vet den där de skall in och hämta Morpheus efter att han har blivit fångad? Då kommer du att gilla detta.:=)

-Solitaire
"It is THE original Van deer Heussen"

Nalle med AK4

Swordsman
Mutant och Mutant Chronicles är väl inte Fantasyrollspel...?
Neotech är roligt eftersom det är så avancerat. Det är verkligen roligt att få veta exakt hur striden har gått till, var kulan träffade osv. och dessutom finns utförliga regler för vapen och ammo, vilket märke de har och sånt.
Endel regler kan tyckas lite för krångliga om man börjat spela något "lätt" system, men det blir desto roligare när man lär sig dem. Men det roligaste enligt mig är just det:
VAPEN!!! VAPEN!!! VAAAAAAAPEN! VAPENVAPENVAPENVAPENVAPENVAPENVAPENVAPEN!!!!!!

"Ahhh, you block with your head again"

Runde Rolf

Swordsman
Mutant och Mutant Chronicles är väl inte Fantasyrollspel...?
Nej det är därför jag skrev bortsett ifrån Mutant och Mutant Chronicles

"Mångsidig som en plattfisk"

Flyby

Veteran
Det finns faktiskt ett fåtal moduler. Jag såg dem på Tradition i Stockholm.

Inte till Neotech 2, bara till ettan.

// Flyby

Pendragon

Swashbuckler
Kan det tänkas att neogames utför denna minimala omarbetning om det blir fråga om en nytryckning?

Så de så!

Douggie

Warrior
Egentligen skulle jag kalla mutant och chronicles för fantasy också, i varje fall om man jämför med mer realistiska grejer som Neogames-spelen.

Douggie