Jag håller inte med dig om att neotech är i minst behov av en kampanj.
Det gör inget
minst jämfört med vad förresten?
Minst jämfört med fler uttömmande bakgrundsmoduler (alltså snarare Euro än Offensiv
)
Jag skulle gärna kasta mig över en välskriven kampanj till neotech. Eller ännu hellre en samling små äventyr som GÅR att spela ihop på ett snyggt sätt men som klarar sig bra fristående också...
Självklart. Det skulle jag med. Jag skulle förmodligen gilla mer att läsa en saftig kampanj än en ny bakgrundsmodul. Det är en trevlig lyx, men det är just min poäng, det är
lyx. Jag vill inte dra upp det gamla "man-är-lat-om-man-tycker-om-färdigskrivna-äventyr", för de flesta vill nog mycket gärna ha sådana, men det är inte poängen. Däremot så borde de flesta någorlunda driftiga spelledare kunna få ut mycker mer
i längden av en bakgrundsmodul i stil med Euro än en kampanjmodul i stil med Operation Mangala. Men de flesta slänger sig nog hellre över den senare, även om det inte är en bra investering för att få mest kvalitativ speltid, IMHO.
Jag kan ju även påminna om den andra aspekten, att en sida äventyr kräver mycket mer jobb (och därmed tid) än en sida modul för Neogames, och utgivningen skulle bli
ännu långsammare om man satsade på äventyr.
Men jag håller med PAX. Neotech verkar dö. På något sätt funkar det inte som jag tycker att det borde. Det är synd.
Jag har så att säga accepterat faktumet, sedan många år tillbaka. Minoriteter får inte lika mycket godis som majoriteter
Men jag vill inte hålla med om att spelet dör. Spelet dör först då anhängarna ger upp, och även om nu både du och PAX inte orkar vänta mer (och säkert fler än er) så finns det kvar folk. Finns det inte gott om andra rollspel som trots allt lever utan att några som helst tillbehör ges ut? Spel som lagts ner för decennier sedan?
Diskussionerna på forumet här börjar visa det också. Det är mest en massa teknik-onani (din och Krilles AI-diskussion senast är ett exempel) som inte ger inspiration till ens att öppna boken igen. än mindre att skriva ett bra äventyr till spelet.
Då kan jag bara säga att jag inte håller med dig. Jag tycker att diskussionerna varit ovanligt inspirerande och uttömmande på sistone, några trevliga diskussionstrådar som sticker ut från den vanliga blodröda massan av frågor om [E] och [H] eller diskussioner som favoritvapen (den typen av diskussioner som gör Eon-forumet svårt att stå ut med). I slutändan så är det väl ändå litteratur och film som torde inspirera mest till Neotech, och på den fronten är allt som vanligt så att säga. Gå och se en film, vetja
Sen är jag intresserad av att skriva en serie annorlunga berättelser FRÅN neotechs 2059. Men jag vet inte om jag kommer ha någonstans att lägga upp dem eller om de kommer intressera någon, så jag tvekar.
Skriv dem! Jag kommer vara intresserad
/RipperDoc - ursäktar mig för stressad och osammanhängande meningsbyggnad