Baldyr
Hero
Nej, jag undrar inte över namnvalet, utan över vad som motiverat er att ge ut ytterligare ett fantasyrollspel. Det måste ha krävts enorma mentala resurser att orka genomdriva projektet, som jag f ö har följt med intresse under många år. Motgångarna verkar också ha varit många under åren, och man kan ju undra vad som driver någon att faktiskt ge ut ett eget rollspel. Nu när det äntligen verkar vara på gång (hoppas, hoppas...) så kan man alltså undra sig om det verkligen varit mödan värt.
Spelet har trots allt funnits tillgängligt under lång tid, och ni lär själva också ha spelat det åtskilligt i och under olika former. Jag förstår givetvis att det är er egen syn på hur ett bra fantasyrollspel ser ut och är beskaffat, men vad tror ni att spelet kan tillföra till hobbyn/marknaden? Vad har Saga som andra spel inte har? (Förutom exakt den blandning av samma trötta ingredienser som andra spel i genren.) Varför väljer man att köpa/spela Saga framför ett givet annat fantasyrollspel? Vad anser ni alternativt vara felet med andra, liknande spel?
Bara för att klargöra så tycker jag att upplägget känns väldigt vettigt och ytterst... användbart för den sortens fantasy jag själv brukar skriva material till och spelleda. Tyvärr känns det kanske som att ni inte riktigt tar spelmomentet (reglerna) på allvar, men det är samtidigt föredömligt att inte begrava spelet i omotiverade mängder regler. Fast jag undrar fortfarande varför jag, eller någon annan, skulle välja just Saga framför alla de spel som är tillgängliga. Vem behöver ytterligare ett fjantasyspel?
Slutligen en delvis orelaterad fråga: Har ni även tänkt trycka moduler och äventyr, eller nöjer ni er med att ge ut grundregelboken i tryck? (Personligen tycker jag inte att en välproducerad produkt är mindre värd i elektroniskt format. Inte innehållsmässigt i a f.)
/Baldyr
Spelet har trots allt funnits tillgängligt under lång tid, och ni lär själva också ha spelat det åtskilligt i och under olika former. Jag förstår givetvis att det är er egen syn på hur ett bra fantasyrollspel ser ut och är beskaffat, men vad tror ni att spelet kan tillföra till hobbyn/marknaden? Vad har Saga som andra spel inte har? (Förutom exakt den blandning av samma trötta ingredienser som andra spel i genren.) Varför väljer man att köpa/spela Saga framför ett givet annat fantasyrollspel? Vad anser ni alternativt vara felet med andra, liknande spel?
Bara för att klargöra så tycker jag att upplägget känns väldigt vettigt och ytterst... användbart för den sortens fantasy jag själv brukar skriva material till och spelleda. Tyvärr känns det kanske som att ni inte riktigt tar spelmomentet (reglerna) på allvar, men det är samtidigt föredömligt att inte begrava spelet i omotiverade mängder regler. Fast jag undrar fortfarande varför jag, eller någon annan, skulle välja just Saga framför alla de spel som är tillgängliga. Vem behöver ytterligare ett fjantasyspel?
Slutligen en delvis orelaterad fråga: Har ni även tänkt trycka moduler och äventyr, eller nöjer ni er med att ge ut grundregelboken i tryck? (Personligen tycker jag inte att en välproducerad produkt är mindre värd i elektroniskt format. Inte innehållsmässigt i a f.)
/Baldyr