Okej.. Så du gillar alltså inte D&D? Nu tror jag säkert att du är en bra rollspelare som kan anpassa sig efter de andra i gruppens önskemål, utan att bli grinig osv. Men mina erfarenheter av spelare som inte gillar rollspelet eller världen man spelar i ofta blir väldigt oseriösa och grinig. Då är det inte så kul för de andra i gruppen, eftersom att det blir jobbigt att rollspela om man har nån som sitter och drar dåliga skämt och/eller klagar.
Ett exempel var när vi spelade Wheel of Time, just efter att vi avslutat en kampanj i forgotten realms. I WoT ville vi satsa mer på intrigerande än bara slakt av diverse monster på uppdrag av någon person... Det hade effekten att en spelare
undrade när vi skulle få vårt uppdrag, detta när vi var på flykt från lite vitrockar vi hade råkat reta upp... Och en annan undrade när det skulle komma nått monster att döda. När det gick upp för dom att vi inte skulle ha nått uppdrag, vilket han förmodkligen trodde var absolut nödvändigt i rollspel, började han sura. Han som ville ha monster började i stället spela väldigt oseriöst.
Okej... Nu hoppas jag att du inte tror att jag gör några anklagelser eller liknande mot dig. Jag delar abara med mig om mina erfarenheter av spelare som inte gillar ett speciellt rollspel. Jag har fler om ni önskar...
/Jonas, har många erfarenheter av rollspelare som bara spelar för att döäda monster, vilket har skadliga effekter när man spelar kult.../images/icons/smile.gif