Nekromanti Varför spelar ni D&D?

Troberg

Sinister eater
Re: Planescape

Sidospår, men...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Det fina med Planescape är att man kan kombinera alla olika kampanjvärldar!

<hr></blockquote>

Tyvärrär det min erfarenhet att världshoppande inte funkar något vidare. Detta är också en av de saker som GURPS har fått mycket oförtjänt skit för, eftersom en del tycks tro att bara för att det går att köra crossovers så måste man...

Dock så säger jag inte att det inte kan funka, jag påbörjade själv en humor/skräck/action/drama/SciFi/fantasy/historisk/krigs/western/gangster-kampanj under kodnamnet Planet Hollywood som var rätt så underhållande men tyvärr lades ner av orelaterade anledningar.

Vindhand

Myrmidon
Okej.. Så du gillar alltså inte D&D? Nu tror jag säkert att du är en bra rollspelare som kan anpassa sig efter de andra i gruppens önskemål, utan att bli grinig osv.

Antingen så anpassar man sig eller så låter man bli att spela.Det är inte försvarligt att förstöra andras nöje genom att sabba spelet. :/

Jag kan som sagt ha kul trots att jag ogillar regelsystemet :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Ja! eller helt enkelt låta huvuden rulla, om du förstår vad jag menar/images/icons/wink.gif

koboldande finns det säkert annars många sätt att trycka ned/images/icons/smile.gif

/Jonas

Balderk

Swashbuckler
Eller så har det att göra med att din spelgrupp är äldre och mer mogen... De som klagar är 16 år... Vilket en majoritet i min spelgrupp är. Det är bara jag och en till som är 17, inte heller det särskilt gammalt om man tänker på medelåldern här på forumet, som verkar ligga någonstans mellan 20 och 30 år.

/Jonas som är en liten pojkspoling

Balderk

Swashbuckler
Re: För min del...

HAHA! så du har letat dig in här på forumet peter? antar att det är du helt enkelt... favoriserande av spelare är inte kul för någon utan möjligtvis för spelldearen och den favoriserande spelaren.

Jonas/ som nu känner sig väldigt dum

Balderk

Swashbuckler

Tror inte att jag skulle gilla planescape: Torment... hatar nämligen allt som har med data-rpg att göra, kan helt enkelt inte spela det... men tack endå

Archer

Swashbuckler
För att det i sin trejde utgåva är det mest genomarbetade fantasy-rollspelet jag sett och mängden material som finns att tillgå tillåter dig att i stort sett spela i oändlighet utan att få slut på nytt material att använda dig av. Det gör sig dessutom ganska bra för superheroiska kampanjer (även om jag inte gillar levlar över LVL 8 då det börjar bli lite för extremt).

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag spelar nog DnD mest för att det är roligt. Jag tycker att det är roligt med alla dumma saker man kan hitta på. Det är roligt att gå upp en nivå och det är roligt att göra Criticals. /images/icons/devil.gif Jag spelar helt enkelt bara för att det är roligt. Vettigare anledning vet jag inte om det finns...

Johan Granberg

Swordsman
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

koboldande finns det säkert annars många sätt att trycka ned

<hr></blockquote>

Ja, inte minst med fysiskt våld.

Balderk

Swashbuckler

Jahaja.. nu vet jag att det ärndu torbjörn! Tur jag som trodde att jag hade "screwed up big time"

Jonas, mycket lättad

Johan Granberg

Swordsman

Tänk vilken underbar konflikt det hade skapat om det hade varit spelledaren i fråga.
Jag är nästan lite besviken./images/icons/wink.gif

/Johan, vill se fler dispyter.

Balderk

Swashbuckler

Ja fy faan! det hade jag inte velat vara med om!

/Jonas som tror detta börjar bli väldigt OT

Johan Granberg

Swordsman

Hörredu! Vi behöver fanimej inga fler kampanjvärldar så därför förbjuder jag dig högtidligt att fråga om kampanjvärldar som vi itne redan spelar och kommer omedelbart utesluta dig ur spelgruppen om du lär dig något om någon kampanjvärld som jag inte äger!

Ehm...eller nåt.../images/icons/blush.gif

Morgath

Warrior

...Man kan - om man har tur och finner det - kanske ladda ner planescape på diverse ställen om man inte får tag på det i butikerna...eller finns det för gratis nedladdning på WotC's site?

Kameli

Warrior
Hmm. Intressant fråga, eftersom jag personligen inte alls gillar tanken på att man ska sammla XP gå upp i level och hitta magiska trehandsyxor samtidigt som man kravlar i gångar.

...Tills dess att jag går upp i level och hittar ett svärd som kan svära på finska och kasta eld...

Tja, mitt i allt vampire-itrgmakande. Fly-från-monster i call of Chut..Cthu...Ctuh... Äh! Ja ni vet, det där spelet som är inspirerat av Hp Lovecraft. Och Hjälp-han-har-en-kniiv! Eon-spelande så kan det vara skönt att gå runt och hacka saker i småbitar, kunna ta en direktträff i pannan av ett troll osv. osv.

I andra rollspel så tenderar man ju att ligga rätt pyrt till om man ger si i kast med demonen BlogghaKlûtz Den synnerligen onde. Om man nu inte råkar ha ett magiskt svärd eller något annat massförstörelsevapen. Dessutom att döden sällan inebär slutet för rollpersonen inebär ju att man kan inta en mer avslappnad attityd gentemot det hela.

Föjande åsikter är mina helt och hållet, om ni nu av en händelse råkar finna att de överensstämmer med era egna så är det helt och hållet en slump.
Klagomål skickas till min sekreterare Ookghg på infernogatan 12, Avgrunden.

Det ÄR kul att ibland vara det otäckaste typen i hela byn. Att rensa hålor med monster och att bara ta det hela med en nypa salt.
Visst är det kul att spela bindgalen Malkavian med puckelryggig ghoul som tjänare eller skiträdd parapsykolog på ett hemsökt skepp men INTE JÄMT!

MVH David Kamali

Staffan

Myrmidon

Ingen gratis-Planescape vad jag vet på Wizards site, men däremot kan man köpa en hel del Planescape-jox i PDF-format från www.svgames.com, för fem dollar per pryl.