Jag kan hålla med om att det finns en tendens i samhället att folk blir mindre sociala, det finns väl helt enkelt för mycket lättillgängliga nöjen som konkurrerar (streamingtjänster, telefonen etc) som gör det enklare och roligare att vara "socialt lat" än det var för 35 år sedan. Men just vad gäller inbitna rollspelare så upplever jag inte att det handlar om det. Liksom flera andra i tråden så spelar jag digitalt för att det är det enda praktiskt genomförbara alternativet med mina gamla kompisar som är utspridda över landet och har fullt upp med jobb, barn o.s.v. Jag hade, både socialt och rollspelsmässigt, mycket hellre träffat det gamla gänget fysiskt men det går helt enkelt inte. Då blir alternativet "inte spela alls", vilket är sämre. Men som väl är så har jag en spelgrupp här i Göteborg (eller rentav 2 grupper om jag räknar barnen) också och vi spelar fysiskt. Enstaka gånger har vi lirat digitalt pga sjukdomar men även då har alternativet varit "inte spela alls".Varför spelar ni rollspel digitalt?
Min fråga.
Har folk verkligen blivit sämre på att gå över till polare på andra sidan stan och spela?