Nekromanti Varför svara inte Riotminds?

Christian

Veteran
Jag har skickat några frågor till dem men de svara inte, VARFÖR?
----------------------------------------------------------------------------------------
MINA FRÅGOR VAR FÖLJANDE:

1: Kan man självträna eller bli tränad av lärare för att få bättre FV.

2: Om man bara kan få FP för varje YN, eller om man kan få det som man fick i gamla?.....!

3: Kan man öka grundegenskapera på nått sätt?

4: på sid 36 finns tabell 30, vad är "FP normal" och "FP yrke"???

5: kostar det olika mycket att höja yrkesfärdigheter som Övriga Färdigheter?

----------------------------------------------------------------------------------------
Kan Någon svara på mina frågor????

Legioth

Swordsman
Egentligen hör denna tråd hemma på DoD forumet, men jag tänkte svara på den endå.

Orsaken till att RiotMinds inte har svarat förklarar de med att de har haft problem med sin domän, och därför försvann en hel del mail.

1: Själklart kan man det, allt annat skulle vara oligiskt, problemet är bara det att det inte omnämns i reglerna.

2: Ja, man får bara FP då man "levlar". På RiotMinds hemsida står det dock hur man skall spela utan levlar, och då fungerar det ungefär som i äldre versioner.

3: Nej, inte med de regler som finns i dagens läge.

4: Denna kan jag inte svara på eftersom jag inte har regelboken tillgänglig just nu.

5: Ja. Någonstans finns det en tabell, jag tror att den finns i början av avsnittet om färdigheter. I den tabellen står det var varje färdighet kostar att höja, en kollum för om man har den som yrkesfärdighet och en om man inte har det.

Självklart findrar ingen dig från att själv hitta på egna regler som passar just dig. Om du har hittat på regler som du tycker att är lämpliga så kan du mycket gärna publicera dem på DoD forumet, så att andra också kan ta del av dem.

Jag skall avsluta med att varna dig för att folk kan klaga på att du har skrivit detta inlägg på fel forum. Det finns också en ganska stor chans att någon moderator flyttar hela tråden till DoD forumet.

Azagthoth

Myrmidon
Antingen har någon moderator flyttat tråden eller så måste du ställa in lokalsinnet lite, för det här Drakar och Demoner-forumet och det finns ingen lämpligare plats att ställa frågor om spelet än just här.

Staffan

Myrmidon
Tråden bodde på rollspel.nu-forumet när Legioth gjorde sitt inlägg. Det kanske skulle vara bra om det fanns någon indikation på att en tråd är flyttad - både på originalforumet och i tråden själv. Jag får väl ta upp det på det rätta forumet...

Azagthoth

Myrmidon
Jag håller med dig om det du skriver, men då jag fick ett mail av Christians användare som hävdade att han lagt det i rätt forum så blev jag givetvis fundersam. Framförallt eftersom tråden faktiskt befann sig i rätt forum. Nåja, mysteriet löst.