Nekromanti Varför valde ni rollspelet?

PAX

Jordisk Äventyrare
Drakar och Demoner
I begynnelsen när det inte fanns något annat att välja på. Vi spelade och spelledde om vart annat.

Mutant
Nästa coola spel från Äventyrsspel och det spelade vi mycket mer än DoD.

Wastelands
För att det var nytt.

Western
Samma här. Nytt spel och när det gavs ut var det helt enkelt det bästa rollspelet som publicerats. Vilket det fortfarande är anser jag.

Vampire
Efter att ha spelat en hard sci-fi kampanj i flera år baserad på Mutant Rymd, Mutant Chronicles och flertalet andra spel så kände jag det var dags för något nytt. Jag hade dessutom läst Anne Rice böcker om vampyren Lestat. Valet föll sig naturligt och efter regelboken köptes en hel del andra böcker till spelet. Kampanjen vi påbörjde gick dock segt och somnade in till slut.

Neotech 2
Ville testa spelet och vi spelade ett par av Neogames utgivna äventyr.

Twilight 2000
Återvände till T2000 som jag spelade mycket kring 90-91. Vi spelade ett par äventyr för omväxlings skull.

Warhammer Fantasy RPG
Inte så länge sen vi påbörjde Enemy Within men precis som tidigare så har kampanjen hamnat på hyllan.

Numera? Stiltje i mitt spelledande. På tok för mycket utlandsresor vilka bryter kontinuiteten i spelandet.

Illern

koppariller
Sagan om Ringen och MERP:
Jag var tolkientokig; vilket annat rollspel skulle mina kusiner ha köpt till mig? Såsmåningom skaffade jag mig MERP och engelska moduler (fanns ju några fler...).

MERPs regler ledde mig till Rolemaster som sades ha bättre regler men det blev istället här någon gång som jag på allvar började mickla med regler (men ännu inte insett att det nog var lika bra jag skrev ett eget).

Wastelands var på svenska (har alltid gillat att både läsa och spela på svenska) och hade en spännande efter-katastrofenvärld som hade bakgrundsmaterial för att spela i Sverige. Därtill hade det ett system som gav en känsla av att spetsiga saker som träffade kroppen med kraft var farliga, ja till och med trubbiga saker var farliga. det var ett trevligt ombyte från ''dåtid'' till ''modern tid'' även om miljön fortfarande var rätt primitiv.

Det var nog inte fler; delvis beroende på att de flesta av våra kampanjer varar typ några år.