Re: varför inte något annat.
<I>"Ah, men det är inte en bugg om man inte stör sig på det. Så det pragmatiska sättet är att köpa spelet, börja spela och sedan ändra det som man inte gillar (kanske med hjälp av oss här i forumet)."</I>
Jag skrev bugg med "hängbananer" för att visa att det som jag anser som buggar kanske någon tycker är en "feature". Jag bläddrade i DoD6 för första gången idag, och det är redan saker jag stör mig på (dessa saker har tagits upp ett flertal gånger här på forumet så jag tänker inte rabbla upp dom här).
<I>"förhoppningsvis går världsbristen över med tiden, innan dess är det bara litet fantasi som behövs
"</I>
För mig, som inte spelat rollspel så mycket, så vill jag ha ett färdigt rollspel (med regler, värld osv) utan att jag skall behöva göra allt själv.
<I>"DoD har bara funnits ute ett par månader och det finns redan ett högkvalitativt äventyr gratis och det ryktas om flera"</I>
Visserligen är Vinterskogen bra, men det utspelar sig ju inte i Trudvang. Jag hade lika gärna kunna köra det i våran pågående Greyhawk-kampanj (med D&D3E-reglerna).
<I>"Jämför det med Eon, där företaget uttryckligen inte vill ge ut äventyr..."</I>
Med den enkla anledningen att äventyr inte säljer bra.
<I>"...och inte heller har några i planerna."</I>
Och det baserar du på... vad? Hänvisa gärna till tidigare inlägg av folket bakom Neogames.
radius²