Nekromanti Varförvarfövarför?

Mask_UBBT

Hero
Varför går alla in på inloggade-sidan så snart ni går ifrån datorerna? Eller är det ännu värre, och ni har inloggadesidan igång hela tiden, och det endast blir märkbart för oss andra som era senaste forumitiska handlingar då ni går ifrån datorn och den requesten blir den senaste?

Det här måste ju ta oerhört på bandbredden? Eller?

Men varför gör ni det?

/Mask - som iofs hänger i vårllådan, men det finns det iaf en poäng med...

Krille

Super Moderator
Vårlådan?

"Varför går alla in på inloggade-sidan så snart ni går ifrån datorerna?"

För att se om det finns någon aktivitet värd min närmare betraktelse.

"som iofs hänger i vårllådan"

Så romantiskt!

Pom

Swashbuckler
Re: Varförvarfövarförvarför?

Det här måste ju ta oerhört på bandbredden? Eller?
Tar det mer på bandbredden att hänga där än någon annanstans?

Troberg

Sinister eater
Re: Varförvarfövarförvarför?

Tar det mer på bandbredden att hänga där än någon annanstans?
Japp, den automatuppdaterar. Varje gång den laddas om måste en massa data skickas. Personligen tycker jag att man kunde ta bort autouppdateringen, alternativt öka tiden mellan konsekutiva automatuppdateringar. Å andra sidan kommer det väl bara att innebära att fler säger åt browsern att uppdatera automatiskt istället...

Johan K

Gammal & dryg
Men varför gör ni det?
De gånger jag gör det är att det är den sidan som känns mest logisk att ha igång.. Att den uppdaterar lite vad de andra gör.. Ska jag därimot vara borta en längre period så loggar jag självklart ut.

Rising

Vila i frid
Eller är det ännu värre, och ni har inloggadesidan igång hela tiden, och det endast blir märkbart för oss andra som era senaste forumitiska handlingar då ni går ifrån datorn och den requesten blir den senaste?
Typ. Jag brukar, när jag ska vara väldigt aktiv, ha "Inloggade" och "Visa senaste 24 timmarna" öppna hela tiden, eftersom de sidorna är de bästa på hela forumet när man ska navigera sig runt bland de senaste och fräschaste inläggen.

När det är sent på natten så har jag alltid Inloggade öppet i ett eget fönster eftersom jag inte vill missa någon av alla de balla sökningar som folk brukar göra frampå småtimmarna, men visst, när det är värsta folkstormen på forumet så stänger jag ner det för att spara in på bandbredden.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är oftast på inloggade-sidan när jag skrivit en ny tråd och väntar på svar eller när jag inte har något bättre för sig. Det är alltid roligt när man ser att någon läser ens egna inlägg. Eller när någon läser någon uråldrig, halvt bortglömd tråd. Ibland kan det vara rätt skoj att tjuvkika över axeln och följa de trådar som välkända forumiter läser.