Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Standardfantasyslott ser väl ändå bara ut som Neuschwanstein?
Bara om det bor alver eller en väldigt god konung där.Standardfantasyslott ser väl ändå bara ut som Neuschwanstein?
Drakar och Demoner Gigant blänger på dig!Men inga fantasyslott ser ut som Glimminge hus. Man kanske borde skriva en
Haha, jag är för ung och historielösDrakar och Demoner Gigant blänger på dig!
Visst byggdes det på 1800-talet?Standardfantasyslott ser väl ändå bara ut som Neuschwanstein?
Tror det är poängen...Visst byggdes det på 1800-talet?
Har inte hunnit se videon än, men det hängde ju ihop. Trace Italienne utvecklades ju för att lösa det problem som uppstod när kanonerna tvingade fram mycket tjockare murar som därmed också måste bli mycket lägre - när murarna blev lägre blev de förstås mycket lättare att fysiskt storma och klättra över. Lösningen på det blev att ha så mycket eldkraft att man idealiskt kunde hindra fienden att ens komma fram till murarna - stjärnfortmodellen är ju optad för att maxa både antalet skyttar och kanoner man får plats med och mängden bra kombinerande skottvinklar.Ja, det kanske är la Trace Italienne snarare än krutet som är den viktiga innovationen
Arkitekten: Jag är här för att göra ritningar på borgar som håller mot belägring! Magi och drakar får du väl hyra en magiker till! Bara fråga på äventyrarskrået på gränden där storgatan korsar hamngatan. Nämn att jag skickade dig så får du lite rabatt på äventyrarna du lejer.Fantasy arkitekt "Med den här utformningen kommer din borg klara av att stå emot alla kanoner!"
Fantasy borgherre "Och mot magi eller drakar då?"
Fantasy arkitekt "Tänkte inte på det...Hejdå!"
I Drakar och Demoner Gigant ägnades något stycke åt detta. Bland annat att borggårdar sällan var stora nog för en drake eller annat att landa på. Kanske kan man t.o.m tänka sig sådana där linor som man har ovanför resturanger för att inte måsar ska sno maten.Fantasy arkitekt "Med den här utformningen kommer din borg klara av att stå emot alla kanoner!"
Fantasy borgherre "Och mot magi eller drakar då?"
Fantasy arkitekt "Tänkte inte på det...Hejdå!"
Järnfliskonfetti-kanonerJärnflis är ju en klassiker bortsett från antimagiska besvärjelser.
Man binder hängda mäns själar till sina murar som magiskt försvar, iallafall i Artesia. Har för mig att det även finns magiska sigill i murarna som gör dem tåligare mot just kanoneld.Magi är ju knivigare eftersom det finns så sjukt många besvärjelser. Här tror jag motmedlet är rigida förordningar och inkorporerandet av magi i statskontrollerade kyrkor odyl. Om man ändå råkar ut för belägrande magiker torde befintlig anti-magi vara effektivast. Järnflis är ju en klassiker bortsett från antimagiska besvärjelser.
Borgherren: Vafalls? Alla vet ju att arkitekter är magiker. Är det här ett sätt att lura mig på mer pengar genom att få mig att hyra in din skråbroder för att göra det jobbet jag betalt dig dig att utföra?Arkitekten: Jag är här för att göra ritningar på borgar som håller mot belägring! Magi och drakar får du väl hyra en magiker till! Bara fråga på äventyrarskrået på gränden där storgatan korsar hamngatan. Nämn att jag skickade dig så får du lite rabatt på äventyrarna du lejer.