Re: Principfast snare obstinat
OM du hade försökt göra MER än bara blädra igenom NeoGames produkter kanske du hade kunnat läsa och då kanske du hade sett att deras produkter håller en extremt hög kvalite både vad gäller regler som man lätt kan göra hyper realistisk eller enkla som DoD bara genom att variera mängden av regler som SL använder.
alla Eon & Neotech moduler som kommit ut till dagens datum följer huvudbokens regler ingen ökande koboltisering av samhället sker som i DoD katastrofia där varje ny modul var mer koboltiskt än den föregånde..
Fast jag vet att smaken är ibland som baken delad men ibland kan den även lukta skit.. Jag tänker försöka Entomophobiac utgå från att din smak är delad och att du när du läste din första Neogames modul fick ett första dåligt intryck och att du sen bara av grunlagda fördomar förkastat resterande...
( Jag hoppas att du "läste" inte bara blädrade på bilder och "läste" enstacka sidor för gör man så får man inte ett komplet intryck av HUR spelet fungerar )
Bra moduler
[color:green]EON</font color=green> Bra bästa fantasy spel som finns regler som känns realistika mäktig magi som inte är kobolitsk och underbar känsla..
[color:green]SPELARENS HANDBOK </font color=green> Tja Boken innehåller matrial som gör att SL kan behålla regelboken utan att behöva dela med sig.. MEN har man fler än EN regel bok så behövs den inte. ( Eon1 slitet och VÄL använt, Eon-Delux är en samlare, Eon2 + min kompis har Sitt exemplar av Eon hemma hos mig *suck* )
[color:green]EON SPELLEDARSKÄRM </font color=green> Jag har aldrig gillat spelledar skärmar så tja jag har hört andra som tyckt att den är bra och tja JAG har till och med använt mig av den vilket är extremt ovanligt.
[color:green]MUNDANA</font color=green> Underbar fantastiks skattkammare av ideer och förslag med en levade dynamisk värd som får fantasin att svämma över bräddarna.
[color:green]MONSTER & VARELSER </font color=green> Okej varelserna är så där lite fattigt beskrivna men.. FAST den som har gjort bilderna av Hyggelmonster och Faragus,,, SPYR jag på,,
[color:green]ALVER: FÖRBANNELSENS FOLK </font color=green> Bra fast den kunde ha varit bättre...
[color:green]SORGERNAS BRUNN</font color=green> Under bart härligt äventyr..
[color:green]JARLA: ÄVENTYR & STADSKAMPANJ </font color=green>
Jarla är högkvalite levande och man kan tillbringa hela äventyr bara genom att utforska Jarla området..
[color:green]MYSTIK & MAGI </font color=green> Ett måste klart ett måste.
[color:green]DVÄRGAR: STENENS SÖNER</font color=green> Nu Dvärgar är omtvistad själv tycker jag att modulen är bra mycket bättre än vad jag förväntade mig. Tyvär kan vissa personer inte läsa och där av kommer ryktet att rasen är extremt kobolt artad men det stämmer inte modulen ÄR skriven UR dvärgarnas sätt att se på ting och Dvärgarna tycker att de är BÄST vackrast och översmänskliga,,, De har till och med redigerat historien så att även de historiska bevisen hävdar sånt.. *ler*
[color:green]ASHARIEN & SOLDARN</font color=green> *hmm* Asharien delen av boken är bra den sjunger om men när man börjar komma till slutet så käns Soldarn delen lite fattig vilket är synd..
[color:green]RELIGIONER: GUDARNAS KAMP </font color=green> *hmm* lite besviken är jag på den.. MEN det är för att jag alltid har gillat att läsa om religion och boken i MITT tycke borde ha varit ungefär 500 sidor tjock..
[color:green]KRIGARENS VÄG </font color=green> Bra beskrivningar men man kan klara sig utan den faktist..
[color:green]TIRAKER: MÖRKRETS DÖTTRAR </font color=green> Otroligt bra denna bok är ett av de bästa vad gäller att göra en art som annars hade bara varit spelar fiender till annat än bara elaka monster som slåss hela tiden till en varelse som mina spelare ofta har använt som spelfigurer..
[color:green]CONSABER </font color=green> Jag har ingen aning om vad den har för kvalite jag har JUST beställt den...
[color:red]NEOTECH 2 </font color=red> Otroligt bra spel..
[color:red]NEOTECH HARDWARE</font color=red> Bra de har varit smarta nog att inte bara fylla den med vapen utan även andra nödvändiga prylar som passar i spelarnas hem..
[color:red]NEOTECH NIPPON</font color=red> *hmm* jag har delade meningar här.. Fast den är till N1 och reglerna i N2 är bättre..
Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...